جبهه پولیساریو ادعا‌ها درباره ارتباط با ایران و حزب‌الله را رد کرد

مسئول روابط خارجی جبهه پولیساریو در گفتگو با اسپوتنیک، ادعای سران مراکش درباره ارتباط این جنبش با ایران و حزب الله لبنان را دروغی آشکار خواند.

جبهه پولیساریو ادعا‌ها درباره ارتباط با ایران یا حزب‌الله را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امحمد خداد، عضو کمیته اجرایی و مسئول روابط خارجی جبهه آزادی‌بخش پولیساریو، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، ادعای سران مراکش را درباره ارتباط این جنبش با ایران و حزب الله لبنان رد کرد.

ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی مراکش (مغرب)، ۲۷ مارس سال جاری میلادی در گفتگو با یک رسانه فرانسوی، بار دیگر ایران و جنبش حزب الله لبنان را به ارتباط داشتن با جبهه پولیساریو متهم کرده بود. او مدعی شده بود: حزب الله لبنان و جبهه پولیساریو همکاری‌های خود را متوقف نکرده اند.

خداد ادعای سران مغرب را دروغی آشکار خواند و افزود: مراکش می‌خواهد سوار بر موجی شود که عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران به راه انداخته اند. او همچنین گفت سران مراکش برای اثبات ادعا‌های بی اساس خود هیچ مدرکی ندارند. او افزود ادعاهای رباط (پایتخت مغرب) یک فرصت‌طلبی سیاسی برای خوشامد عربستان سعودی است.

مراکش اول مه سال ۲۰۱۸ میلادی با طرح ادعا‌هایی مبنی بر حمایت تهران از جبهه پولیساریو از طریق حزب الله لبنان، روابط خود را با ایران قطع کرد.

مسئول روابط خارجی جبهه پولیساریو افزود از زمان طرح ادعا‌های مراکش مبنی بر در اختیار داشتن «اطلاعاتی دقیق و مدارکی غیرقابل‌انکار» برای اثبات اتهامات خود، چندین ماه می‌گذرد، اما رباط تاکنون هیچ سند و مدرکی در این باره ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار