خسارت ۷۷ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی استان همدان/ شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان از خسارت ۷۷ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی استان همدان خبر داد.

خسارت ۷۷ میلیارد تومانی به راه‌های ارتباطی استان همدان/ شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با اشاره به خسارت‌های سیل به را‌های استان همدان گفت: در بارش‌های اخیر ۷۷ میلیارد تومان به راه های ارتباطی  استان همدان خسارت وارد شده است.

وی  ادامه با بیان اینکه این میزان خسارت امکان افزایش دارد، افزود: در این مدت به ۲۵۸ دهنه پل و ۸۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان همدان خسارت وارد شده است.

پناهنده با اشاره به اینکه  در بحث سیلاب‌های اخیر اداره کل راهداری استان همدان نمره قبولی را درخدمت رسانی کسب کرد اظهار داشت: در بارش‌های سنگین اخیر در استان ۵۱۶ نیرو با ۲۸۵ ماشین آلات سنگین عملیات راهداری را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در سیل و بارش های اخیر هیچ کدام از محور های مواصلاتی استان همدان مسدود نشد، گفت: به علت بارش های سنگین برف و استفاده بیش از ۱۲هزار تن نمک در سطح جاده های استان متاسفانه با عث آسیب به روکش آسفالت محور ها مواصلاتی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان با بیان اینکه محور‌های استان همدن نیازمند توجه ویژه برای ایمن سازی است، گفت: در سال گذشته ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شده است که در ۳۶ نقطه با انجام کار‌های موقتی برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته  ۳۱ هزار حلقه لاستیک بین  ناوگان حمل ونقل عمومی  استان همدان توزیع شده است، گفت: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی در استان همدان در وضعیت مطلوب و قابل قبولی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان ادامه داد: در این حوزه نظارت، بازرسی و اطلاع رسانی دقیقی برای خدمت رسانی بهتر به مردم انجام شده است.

پناهنده با اشاره به اینکه بازرسی‌های دقیقی نیز از مراکز خدماتی رفاهی بین راهی گفت: استان همدان در بررسی و نظارت بر مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی جز استان‌های برتر در کشور است.

وی با اشاره به رانش زمین در محور مریانج و سولان، گفت: به علت جمع شدن آب در بالا دست جاده و خطر حرکت آب به سمت مریانج و تهدید شهر به علت سیلاب بر خلاف میل باطنی و خواسته مردم مجبور به تخریب جاده و شکاف برای خروج آب و هدایت آن به سمت رودخانه شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان بابیان اینکه تردد در مسیر برقراراست، گفت: درحال حاضر به علت ادامه جریان آب امکان بازسازی معبر وجود ندارد و با قطع جریان آب عملیات بهسازی آغاز خواهد شد.

پناهنده با اشاره به اقدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان با اشاره به چند رانش زمین در جاده ها و محور های استان گفت: در محور های همدان کرمانشاه، گردنه اسدآباد، گرین نهاوند، نورآباد، آورزمان و ملایر نهاوند رانش زمین رخ داده است.

وی با اشاره رانش پیاپی زمین در گردنه اسدآباد بیان کرد: ۴ تیم متخصص به طور مستمر وضعیت گردنه اسدآباد را مورد بررسی قرار می دهند تا یک برنامه مدون و کارشناسی برای حذف نقاط حادثه خیز و کنترل رانش زمین در گردنه اسدآباد ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان خاطر نشان کرد: دربرنامه های دولت و بودجه سال جاری اعتباراتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

پناهنده در خدمت رسانی به مناطق سیل زده‌ی استان لرستان، گفت: در دو مرحله به روستا و مناطق آسیب دیده شهرستان‌های استان لرستان خدمت رسانی شده و در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.

وی بابیان اینکه همدان به عنوان استان معین لرستان، مشخص شده است، گفت: در مرحله نخست ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان ادامه داد: راهداری همدان در مناطق شول آباد، سپید دشت و مرگسر وظیفه خدمت رسانی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه را‌های ارتباطی و روستایی در لرستان باز شده است،گفت: بازسازی قطعه ۱۰ کیلومتری از مسیر خرم آباد پل دختر حدفاصل افرین و معمولان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان واگذار شده است.

انتهای پیام/د.ا

شناسایی ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.