ما برای چه هدفی آفریده شده‌ایم؟ +فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در یکی از سخرانی‌های خود به این موضوع مهم که هدف از آفرینش انسان چیست، پرداخت که جزئیات آن را مشاهده می‌کنید.

ما برای چه هدفی آفریده شده‌ایم؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم‌ترین سؤالاتى که هر کس از خود مى‌پرسد، این است که: «ما براى چه آفریده شده‌ایم؟» و «هدف آفرینش انسان‌ها و آمدن به این جهان چیست؟»

خداوند در قرآن می‌فرماید:

«و ما خَلقَتِ الجِنَّ و الانسانَ اِلّا لِیَعبُدون: و ما جن و انس را نیافریدیم مگر برای اینکه مرا پرستش کنند.» (سوره ذاریات آیه ۵۶)

«و ما اُریدُ مِنهُم مِن رِزقِ و ما اُریدَ اِن یَطعَمون: من نیازی به آن‌ها ندارم.»

«اِنَّ اللهَ هُوَ الرَّزّاق ذُو القُوَّةِ المَتین: خداوند است که به بندگانش روزی می‌دهد و صاحب قوت و قدرت است.»

این چند آیه که در نهایت اختصار و فشردگی است پرده از روی حقیقتی که همه خواهان آگاهی از آنند برمی‌دارد و ما را در برابر هدفی بزرگ قرار می‌دهد.

بدون شک هر فرد عاقل و حکیمی که کاری انجام می‌دهد هدفی برای آن در نظر دارد و با توجه به آن که خداوند از همه عالم‌تر و حکیم‌تر است، این سوال پیش می‌آید که چرا او انسان را آفرید؟ آیا کمبودی داشت که با آفرینش انسان آن کمبود برطرف می‌شد؟ آیا نیازی داشت که ما را برای پاسخگویی به آن آفریده؟ در حالی که وجود او از هر جهتی کامل و در بی‌نهایت است.

برای پاسخ به این سؤالات می‌توانید ویدئویی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان درخصوص هدف از آفرینش انسان را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کیارش
۰۶:۴۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اسم سخنرانی چیه؟
آخرین اخبار