گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کند

گوگل به تازگی اعلام کرده است که به دنبال ایجاد قابلیت حذف خودکار داده‌های ذخیره شده در حساب کاربری مخاطبان خود است.

گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد حریم خصوصی مهم‌ترین مقوله برای شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و فیسبوک باشد، اما با توجه به اخبار منتشر شده در سال‌های اخیر و نقض پیاپی حریم خصوصی کاربران از طرف چنین شرکت‌هایی، کلمه "حریم خصوصی" تنها یک لغت تبلیغاتی بوده و در عمل پیشرفتی در بهبود احترام به اطلاعات خصوصی کاربران در اینترنت دیده نمی‌شود.

در اگوست سال گذشته میلادی، Associated Press طی گزارشی اعلام کرد که گوگل به تمام فعالیت‌های کاربران خود اشراف دارد، این منبع خبر داد که حتی در زمان غیرفعال بودن Location History در دستگاه هوشمند خود، گوگل همچنان به اطلاعات مکانی کاربران دسترسی دارد و بدون اجازه آن‌ها از این اطلاعات استفاده می‌کند. طبق این خبر، حتی با خاموش بودن Location History، گوگل از طریق نرم افزار‌های خود همچون مرورگر گوگل و گوگل‌مپ، می‌تواند موقعیت مکانی کاربران خود را ردیابی کند و فعالیت آن‌ها زیر نظر بگیرد، در واقع گزینه Location History تنها یک قابلیت نمایشی است و گوگل در هر صورت کار خود را انجام می‌دهد.

گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کند

گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کند

پس از آن شرکت گوگل سعی کرد تا با اضافه کردن گزینه‌های امنیتی جدید، نشان دهد که به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارد، به همین جهت قابلیت جدیدی به حساب کاربری کاربران در گوگل اضافه شده که با آن در دوره‌های زمانی متفاوتی، تمامی اطلاعات ذخیره شده کاربران در اکانت گوگل پاک خواهد شد. این گزینه جدید این امکان را به کاربران می‌دهد که با انتخاب مدت زمانی سه ماهه یا ۱۸ ماهه، تمامی داده‌های موجود از جمله تاریخچه جست‌و‌جو در وب، سابقه موقعیت مکانی و فعالیت‌هایی که در نرم‌افزار‌های گوگل انجام داده‌اید، را حذف کنید.

گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کند

گوگل امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی را فراهم می‌کند

این ویژگی در هفته آینده به صورت رسمی به تنظیمات حساب کاربری گوگل اضافه خواهند شد و افراد می‌تواند بین سه گزینه حذف اطلاعات به صورت دستی، حذف اطلاعات پس از سه ماه یا حذف اطلاعات پس از ۱۸ ما یکی را انتخاب کنند. البته صادقانه باید گفت اعتمادی به این ویژگی نیست و شاید این مورد نیز مانند غیرفعال کردند Location History یک گزینه نمایشی باشد، نکته قابل توجه آن است که چرا اصولا گوگل تمامی اطلاعات کاربران از جمله مکان‌هایی که می‌روند، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند و تمام داده‌های مربوط به نرم‌افزار‌های خود بر روی تلفن هوشمند، تبلت یا هر پلتفرم دیگری را ذخیره می‌کند؟ چه استفاده‌ای از این اطلاعات می‌شود؟ یا آن‌که چرا دوره زمانی کوتاه‌تر از سه ماه در بین گزینه‌ها نیست؟


بیشتر بخوانید: توئیتر حساب‌های کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرد


انتهای پیام/

امکان حذف خودکار تاریخچه مرورگر و موقعیت مکانی در گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار