تشکیلات خودگردان بازداشت افراد شرکت‌کننده در نشست بحرین را آغاز کرد

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت افراد شرکت‌کننده در نشست ضدفلسطینی اخیر در منامه را آغاز کردند.

تشکیلات خودگردان افراد شرکت‌کننده در نشست ضدفلسطینی منامه را بازداشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین کسانی را که خودسرانه و برخلاف موضع صریح و رسمی گروه‌های فلسطینی در نشست اخیر آمریکا و برخی کشورهای عربی در منامه، پایتخت بحرین شرکت کرده بودند پس از بازگشت، بازداشت کردند.

منابع امنیتی تشکیلات خودگردان در گفتگو با آسوشیتد پرس اعلام کردند نیروی اطلاعاتی روز شنبه «صالح ابو مایالا»، بازرگان فلسطینی را پس از بازگشت از نشست اخیر  در شهر منامه، در کرانه باختری بازداشت کردند.

به نوشته آسوشیتد پرس، صالح ابومایالا هفته جاری همراه با گروهی از همکاران فلسطینی خود به سرپرستی «اشرف جباری»  در نشست منامه شرکت کرده بود. مقامات و بازرگانان فلسطینی به‌دلیل روابط نزدیک اشرف جباری با شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری همواره به او مظنون هستند.

برخی دیگر از فلسطینی‌های شرکت‌کننده در نشست منامه بدون اشاره به نام خود به آسوشیتد پرس گفته‌اند در معرض «خطر بازداشت» قرار دارند.

تشکیلات خودگردان از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سفارت این کشور را   از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و این شهر را به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، دولت آمریکا را تحریم کرد.

آمریکا و بحرین  به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» طی روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه یک نشست اقتصادی با شرکت برخی کشور‌ها و فعالان اقتصادی برگزار کردند. از سویی دیگر ائتلاف گروه‌های مقاومت و ملی فلسطین و «جنبش بایکوت اسرائیل BDS» همراه با مردم اراضی فلسطین  در اعتراض به این طرح ضدفلسطینی و نشست  منامه، روز‌های ۲۴ و ۲۵ ماه جاری میلادی (۳ و ۴ تیر) دست به اعتصاب سراسری زدند. مردم بحرین نیز همراه با مردم دیگر کشورهای جهان طی روزهای گذشته تظاهراتی علیه برگزاری این نشست برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

طرح موسوم به معامله قرن طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنا بر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است. طرح معامله قرن به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.


بیشتر بخوانید: افشای بندهای معامله قرن دولت ترامپ برای فلسطین


عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌ هستند.

پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد؛ به حدی که عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار