بزرگترین تجمع حامیان فلسطین در اروپا

حامیان فلسطین در اروپا با اعلام حمایت از این کشور، «معامله قرن» و «نشست منامه» را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، کنفرانس «فلسطین اکسپو» که بزرگترین تجمع حامیان فلسطین در اروپا است به بحث و بررسی نشست اقتصادی منامه و تلاش برای اجرایی کردن معامله قرن اختصاص داشت.

این کنفرانس با حضور «دیوید هرست» خبرنگار برجسته حوزه خاورمیانه که مقیم بیروت است، «جوزف مسعد» استاد دانشگاه کلمبیا، «سلمی ایوب» خبرنگار فلسطینی، «یوسف جبارین» عضو کنست، در لندن برگزار شد.

«وضاح خنفر» مدیرکل سابق شبکه الجزیره در افتتاحیه کنفرانس «فلسطین اکسپو» اعلام کرد که وی به شدت از اهانت‌های جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به فلسطینیان خشمگین است.

خنفر در واکنش به توهین‌های کوشنر گفت: تو گزافه گو، احمق و شکست خورده‌ای. تو چه کسی هستی که بخواهی به ما آموزش دهی؟ تو مردی سطحی‌نگر و صاحب املاک هستی. مردم فلسطین بوی نیرنگ و فریب تو را متوجه شده و شکوفایی که عدالت، کرامت، شرافت و سرزمین را برایشان به دنبال نداشته باشد نمی‌خواهند. افراد بسیاری پیش از تو سعی کردند ما را فریب دهند، اما موفق نشدند.

بزرگترین تجمع حامیان فلسطین در اروپا

همچنین «جدعون لوی» خبرنگار رژیم صهیونیستی در جلسه «معامله یا فاجعه قرن» که در حاشیه کنفرانس فلسطین اکسپو برگزار شده بود، گفت: معامله قرن اهانتی است که باید همگی با آن مقابله کنیم و تنها راهکار پیش روی ما نادیده گرفتن آن است.

وی افزود: اگر شخصی وجود دارد که فکر می‌کند آمریکا خدمتگزاری بی‌طرف و عادل است، عکس این موضوع برایش مشخص شد.

این خبرنگار صهیونیست گفت: این معامله سندی استعماری است که خواستار ظلم و تداوم یافتن آن است. هم اکنون نقاب آمریکا برداشته و چهره واقعی آن آشکار شد و نشان داد که این کشور به دنبال صلح نیست.

نشست اقتصادی بحرین که روز ۲۵ و ۲۶ ژوئن در منامه برگزار شد از سوی فلسطینی‌ها تحریم شد چرا که این نشست گامی در مسیر اجرایی کردن طرح آمریکا موسوم به معامله قرن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار