انگلیس: تصمیم نداریم همه کشتی‌های خود را در خلیج فارس اسکورت کنیم

دولت انگلیس با عقب‌نشینی از تصمیم اسکورت تمام کشتی‌های تجاری خود در آب‌های نزدیک ایران، علت این مسئله را اجتناب از تنش‌زایی با تهران عنوان کرد.

انگلیس: تصمیم نداریم همه کشتی‌های خود را در خلیج فارس اسکورت کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک منبع امنیتی در دولت انگلیس اعلام کرد لندن قصد ندارد تمام کشتی‌های تجاری با پرچم این کشور را هنگام عبور از تنگه هرمز و خلیج فارس اسکورت کند، زیرا این کار باعث افزایش تنش‌ها با تهران می‌شود.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که نیروی دریایی انگلیس سطح امنیتی نفتکش‌هایی که از آب‌های ایران عبور می‌کنند را به سطح ۳ (بالاترین سطح امنیتی) ارتقا داده است.

این اظهارات انگلیسی‌ها بعد از آن است که رسانه‌های این کشور گزارش کرده بودند چند قایق نظامی متعلق به ایران قصد داشتند نفتکش بریتانیایی «بریتیش هریتِج» متعلق به شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» را هنگام عبور از تنگه هرمز متوقف کرده و به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دهند.

لندن مدعی است دولت تهران قصد داشت این کار را به تلافی اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به بهانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، انجام دهد. ادعایی که مقامات ایران آن را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار