البرادعی: آمریکا در حال اعمال روش غرق مصنوعی علیه ایران است

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت آمریکا از یک سو، ایران را تحریم کرده و از سوی دیگر می‌گوید بیایید بدون پیش‌شرط با یکدیگر مذاکره کنیم!

البرادعی: آمریکا در حال اعمال روش غرق مصنوعی علیه ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی، محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از موضع آمریکا در قبال کشورمان گفت اقدام ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم هنوز تا غنی‌سازی ۹۰ درصد که موردنیاز ساخت بمب هسته‌ای است، فاصله بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: «این اقدام ایران (افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از ۳.۶۷ به ۴.۵ درصد) فریاد برای کمک است. آن‌ها فاصله بسیار زیادی با یک سلاح هسته‌ای دارند و یک تهدید فوری نیستند.»

البرادعی ادامه داد: «این واکنشی نمادین از سوی کشوری است که به دلیل تحریم‌های اعمالی آمریکا حتی نمی‌تواند دارو وارد کند.»

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام را فاقد منطق، مبنای قانونی و هرگونه عقل سلیم توصیف کرد.

وی اضافه کرد: «آمریکا در حال اعمال روش غرق مصنوعی علیه ایران است. آنها از یک سو، ایران را تحریم کرده و از سوی دیگر می‌گویند بیایید بدون پیش‌شرط با یکدیگر مذاکره کنیم!»

البرادعی که دریافت جایزه صلح نوبل را در کارنامه خود دارد، در ادامه تاکید کرد: «هیچ کشوری تحت شرایط تحقیرآمیز حاضر به همکاری و مذاکره نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
بازم دمش گرم که حداقل بلند شد و یک حمایتی از ایران کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۸
غرق مصنوعی ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه اینطوری بشه آمریکا رو غرق واقعی اش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۲ تير ۱۳۹۸
اون موقع که مسئول بودی هیچ کاری نکردی و همش به ضرر ایران کار کردی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۸
باید در داخل کشور پشتیبان هم باشیم و با فضا سازی های فضای مجازی به تورم و ضربه زدن به اقتصاد خود مان دامن نزنیم . بایستی کشور را به کارخانه تولید انواع کالاها و خدمات تبدیل کنیم . ایرانی ها میتوانند از پس مشکلات بر بیایند. آ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
ولی حرف های شما هم دیگه اعتباری نداره پیش ما
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۶:۰۲ ۲۲ تير ۱۳۹۸
این شما عرب ها هستید که تحقیر میشید ودر حال قرق مصنوعی توسط آمریکا واسراییل هستید البرادعی به دستور آل سعود این حرف ها را زده که به مردم عرب خاور میان القا کنه که اگر نوکر آمریکا واسراییل نباشند غرق میشوند
آخرین اخبار