مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه حافظت شده طارم سفلی

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اجرای عملیات گشت و کنترل و نصب دوربین تله‌ای از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه حافظت شده طارم سفلی تصویر برداری کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده طارم سفلی خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سرمحیط بانی طارم سفلی با اجرای عملیات گشت و کنترل و نصب دوربین تله‌ای از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این منطقه تصویر برداری کردند و  اين چندمین بار است كه ماموران يگان حفاظت موفق به تصویربرداری از این گونه حیوان در اين منطقه شده اند .

کشت پرور افزود: گزارشات مکرر مردمی و ماموران اجرایی از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر و در حال انقراض در کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین یادآور شد: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

مشاهده یک پلنگ در ارتفاعات منطقه حافظت شده طارم سفلی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار