احداث پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: براساس مصوبه شورای جنگل و با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در استان اردبیل احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران از احداث پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در استان اردبیل خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای جنگل و با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران پارک جنگلی ۱۰۰ هکتاری در استان اردبیل احداث می‌شود.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه جنگل‌ها در استان اردبیل بیان کرد: تاکنون اقدامات خوب و تاثیرگذاری در راستای توسعه جنگل‌ها در استان اردبیل انجام شده است به‌طوری که فقط در جنگل‌های فندقلو ۱۸۰ هزار اصله نهال تولید کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل جنگل فندقلوی استان اردبیل را جزو نواحی هیرکانی دانست و گفت: در کشور ما ۵ ناحیه رویشی و جنگل وجود دارد که از این نواحی ناحیه ایرانی-تورانی، هیرکانی و ارسباران در استان اردبیل قرار دارد و جنگل فندقلوی استان اردبیل نیز جزو نواحی هیرکانی است.

هدایت با بیان اینکه در منطقه فندقلو ۵۰ هکتار جنگل زیبا وجود دارد افزود: جنگل فندقلو تنها محل در کشور است که جنگل‌های آن در حال افزایش و تکثیر بوده به طوری که در این منطقه ۵۰ هکتار جنگل بکر و بی‌نظیر را شاهد هستیم که کوچکترین قطع درخت و تخریبی در این منطقه رخ نداده است.

او با تاکید بر اینکه ما برای نخستین بار اقدام به تولید نهال‌های گلدانی در استان اردبیل کردیم، اظهار کرد: ما برای نخستین بار اقدام به تولید نهال‌های گلدانی در استان اردبیل کردیم و آن‌ها را وارد عرصه تولید در سطح کشور کرده‌ایم همچنین در کنار آن ۲ هزار و ۱۰۰ اصله نهال نیز به صورت رایگان در اخیار مردم قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ح

تولید نهال‌های گلدانی در استان اردبیل

برچسب ها: جنگل ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.