جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیرو‌های تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی

نیرو‌های دولت وفاق ملی در جریان چند عملیات در استان طرابلس، پایتخت لیبی موفق شدند شکست‌های جدیدی را به نیرو‌های ژنرال حفتر وارد کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آرامش نسبی ۳۰ روز در شمال غرب لیبی، نیرو‌های دولت وفاق ملی (دولت مستقر در طرابلس و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) عملیات جدیدی را علیه نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر (تحت فرمان آمریکا، فرانسه، رژیم سعودی، مصر و امارات) آغاز کردند.

نیرو‌های دولت وفاق ملی که از سوی دولت ترکیه و رژیم قطر حمایت می‌شوند پس از دریافت تجهیزات نظامی جدید و اضافه کردن نیرو‌های تازه نفس، حملات را برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیرو‌های حفتر در دستور کار قرار دادند.

جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیرو‌های تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های دولت وفاق درگام نخست در جنوب استان طرابلس، حمله گسترده‌ای را از محور «الرقیعات» به سمت شرق و کارخانه سیمان علیه نیرو‌های حفتر ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، نیرو‌های دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند کارخانه سیمان را در جنوب استان طرابلس از تصرف نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

در جریان عملیات بازپس گیری کارخانه سیمان، شماری از نیرو‌های ژنرال حفتر کشته و زخمی شدند و نیرو‌های دولت وفاق ملی به تجهیزات نظامی آنان در این محور خسارت‌های سنگینی وارد آوردند.

کارخانه سیمان در مسیر مناطق «سوق الخمیس - سد وادی المجنین - العربان» واقع شده و با سیطره نیرو‌های دولت وفاق ملی بر این کارخانه، ارتباط نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر از سمت سوق الخمیس به سمت سد و العربان قطع شده است.

جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیرو‌های تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی و عکس

به نظر می‌رسد، نیرو‌های دولت وفاق ملی پس از تثبیت مواضع در کارخانه سیمان به سمت مناطق مهمی از جمله «سوق الخمیس و اسبیعه» پیشروی کنند و آزادی این دو منطقه را در اولویت قرار دهند.

از محور جنوبی شهر طرابلس خبر می‌رسد، نیرو‌های دولت وفاق ملی عملیاتی را از محور‌های «عین زاره» و پایگاه نظامی «یرموک» به سمت مناطق جنوبی آغاز کردند و با عقب راندن نیرو‌های ژنرال خفتر موفق شدند خود را به ایستگاه برق «سویحلی» برسانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های دولت وفاق در تلاش هستند به پیشروی‌های میدانی در این محور ادامه دهند تا نیرو‌های ژنرال حفتر را از جنوب شهر طرابلس دور کنند و امنیت را به محله‌های جنوبی بازگردانند.

یگان توپخانه نیرو‌های دولت وفاق ملی نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع نیرو‌های ژنرال حفتر را در منطقه «السبیعه و وادی ربیع» در جنوب طرابلس هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

خبر‌ها از حومه شرقی شهر طرابلس حاکیست، نیرو‌های دولت وفاق ملی با پیشروی در محور «الزرطانه» توانستند منطقه «مثلث الزرطانه» را به همراه ایستگاه بنزین «السویحلی» و مناطق حومه بازپس بیگرند.

جدیدترین تحولات میدانی شمال غرب لیبی/ قدرت‌نمایی دوباره دولت وفاق برای نیرو‌های تحت فرمان آمریکا، رژیم سعودی و امارات + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های دولت وفاق ملی درصدد هستند منطقه «الزرطانه» را به طور کامل از تصرف نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر خارج کنند تا امنیت شهر طرابلس از محور شرق به طور کامل تامین شود.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.