سرپرست فرمانداری بوکان:

بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، نیازمند اعتبارات ویژه است

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، در گرو تامین اعتبارات است.

بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، نیازمند اعتبارات ویژه استلقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: امروز شهرستان بوکان در تولید گندم و حبوبات  و همچنین در اجرای طرح آبیاری تحت فشار رتبه اول، و در تولید کلزا رتبه سوم  را در استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است و این ظرفیت ها باید در برنامه ریزی ها دیده شود.

او در ادامه به تشریح مشکلات حوزه کشاورزی بوکان پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلات این شهرستان سد خراسانه است که عملیات ساخت آن در سال ۹۳ به اتمام رسیده و در حال هیچ استفاده ای برای کشاورزان ندارد و باید برای ادامه پروژه و اراضی پایین دست اعتبارات ویژه ای اختصاص یابد.

خسروپور سپس به اتمام مطالعات اجرای آبیاری تحت فشار دشت تیکان تپه و متوقف شدن پروژه به علت عدم تخصیص آب و همچنین متوقف شدن پروژه آبیاری تحت فشار دشت رحیم خان که ۹۵ درصد اجرایی شده اشاره کرد و گفت: این امر باعث نگرانی جدی کشاورزان این منطقه شده و بایستی با ارائه راهکار درست این مشکلات حل شود.

سرپرست فرمانداری بوکان در پایان با ارائه راهکار برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان گفت: توسعه کشت گلخانه ای، ایجاد صنایع تبدیلی بخس کشاورزی و کشت محصولات کم آب بر می تواند کمک شایانی به توسعه بخش کشاورزی این منطقه نماید .

 

انتهای پیام/گ

بهره برداری کشاورزی از آب سد خراسانه بوکان، در گرو تامین اعتبارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.