اردن بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد

وزیر امور خارجه اردن بار دیگر در اجلاس سران جنبش عدم تعهد بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حمایت از مردم این کشور تاکید کرد.

اردن: حفظ تمامیت ارضی سوریه مهم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن، امروز بار دیگر در هجدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در باکو، پایتخت آذربایجان، گفت: بسیار مهم است که کمک کنیم سوریه تمامیت ارضی خود را حفظ کند و به مردم این کشور یاری برسانیم تا با تروریست‌ها مبارزه کنند.

صفدی در این اجلاس گفت: «حفظ استقلال سوریه مهم است. باید از مردم سوریه در مبارزه علیه تروریسم حمایت کنیم و نقش این کشور را در خاورمیانه فراموش نکنیم. هم نیرو‌های داخلی و هم نیرو‌های خارجی آسایش مردم سوریه را برهم می‌زنند».

پیش از این نیز وزیر امور خارجه اردن بر حمایت از حفظ تمامیت ارضی سوریه و کمک به مردم این کشور تاکید کرده بود.

نشست وزرای امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد اول و دوم آبان در باکو برگزار شد. نشست سران و نخست‌وزیران نیز روز‌های سوم و چهارم آبان برگزار می‌شود.

جنبش غیرمتعهد‌ها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی، تأسیس شد و در مجموع ۱۲۰ کشور عضو آن هستند. این اجلاس با توجه به حضور مقامات و نمایندگان کشور‌های مختلف بزرگترین مجمع جهانی بزرگ پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود و از اهمیت خاص بین‌المللی برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار