رئیس جمهور عراق: با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت خواهم کرد

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنانی خطاب به معترضان گفت: با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت خواهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در پیامی تلویزیونی خطاب به ملت عراق گفت: حمایت از نیرو‌های امنیتی مسئولیت همه ماست. در زمینه مبارزه با فساد از شما (تظاهرکنندگان) حمایت می‌کنم و با هر نوع سرکوب و تجاوزگری مخالفم.

صالح افزود: عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موافقت خود را با استعفا اعلام کرده است و از گروه‌های سیاسی خواست در خصوص جایگزین توافق کنند.

او افزود: با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت خواهم کرد.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه که این کشور شایسته اتفاق‌های خوب است و امنیت و ثبات عراق باید هدف همه باشد، گفت: دولت، پارلمان یا مردم همگی در قبال عراق مسئولیت دارند و در پی آن باید از وطن خود دفاع کنیم. پارلمان اهمیت زیادی دارد و باید اولین طرفی باشد که بر مطالبات مردم تاکید می‌کند.

برهم صالح ضمن تاکید بر اینکه دولت عراق بر پایه حمایت از خواسته‌های مشروع ملت تشکیل شده، خواستار مسالمت آمیز بودن تظاهرات‌ها شد و در عین حال مخالفت خودش را با هرگونه خشونت نظامی اعلام و ارتش و ملت را برادر همدیگر توصیف کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین با ایجاد برخی تغییرات در قانون اساسی موافقت و تاکید کرد: بعد از اجرای برخی تغییرات در قانون انتخابات، درخواست انتخابات جدید را خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه مجلس باید فورا اقدامات لازم برای فعال کردن خواسته‌های مشروع ملت را انجام دهد، اعلام کرد: هرگونه سلاح باید فقط در دست دولت باشد تا امنیت پایدار در این کشور ایجاد شود.

رئیس جمهور عراق افزود به زودی جلسه‌ای بزرگ و ملی را ترتیب خواهد داد تا آرامش کامل در این کشور تثبیت شود.

برهم صالح در پایان تاکید کرد خودش شخصأ اصلاحات لازمه را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار