منوچین با هدف تشدید فشار ایران وارد هند شد

وزیر خزانه‌داری آمریکا در چارچوب جلب همراهی هند علیه برنامه هسته‌ای تهران، با نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند.

سفر منوچین به هند با هدف تشدید فشار علیه برنامه هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا امروز جمعه قرار است در چارچوب کمپین کسب حمایت علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نیز ارتباط آن با گروه‌های مقاومت با مقامات دهلی نو از جمله ناندرا مودی، نخست وزیر هند دیدار و گفت و گو کند.

بنا به گفته یک مقام هندی، وزیر خزانه داری آمریکا در این سفر با وزیر اقتصاد هند دیدار و گفتگو خواهد داشت. منوچین به همراه جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ۲۵ اکتبر تور منطقه‌ای خود را با سفر به عربستان، رژیم صهیونیستی، امارات، هند و قطر آغاز کردند.

برنت مکینتاش، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل و مارشاب بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه داری در امور جرائم مالی و تامین مالی تروریسم در این سفر منوچین را همراهی می‌کنند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دارایی هند پیشتر اعلام کرده بود این کشور نمی‌تواند توان اقتصادی خود را به سبب پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها قربانی کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن و شش کشور خلیج فارس برای تحریم مشترک ۲۵ شرکت، بانک و فرد مرتبط با ایران از جمله حزب الله به توافق رسیدند.

در همین چارچوب وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه بخش ساخت و ساز ایران اعمال می‌کند. بر این اساس، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: تحریم‌های جدید در چارچوب حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تدوین شده است. این تحریم‌ها همچنین توان ایران برای کاستن از زمان گریز لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود می‌کند و مانع از بازطراحی سایت‌های هسته‌ای ایران به منظور فعالیت‌های حساس می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار