اعلام آمادگی کُردهای سوریه برای مذاکره با دولت اسد

شورای دموکراتیک سوریه، آمادگی خود را برای مذاکره با دولت سوریه با هدف مقابله با تهدیدهای ترکیه علیه این کشور اعلام کرد.

اعلام آمادگی کُردهای سوریه برای مذاکره با دولت اسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موازین نیوز، شورای دموکراتیک کرد سوریه،  در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای مذاکره با دولت سوریه با هدف مقابله با تهدید های ترکیه علیه این کشور اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: ما صحبت های جدید بشار اسد را دنبال کردیم. با وجود اینکه با بسیاری از موضوعات مطرح شده توسط او به ویژه موارد مربوط به شمال و شرق سوریه اتفاق نظر نداریم، اما با این حال سخنان اسد نشان داد می توانیم وارد یک فرآیند مذاکره واقعی شویم تا با خطرها و تهدیدها درباره تقسیم سوریه و جدا شدن بخش‌هایی از آن به نفع ترکیه مقابله کنیم.

شورای دموکراتیک سوریه همچنین بر آمادگی خود برای شروع مذاکره با دولت سوریه بدون اعمال پیش شرط و بر اساس اصول ملی مورد توافق سوری‌ها تاکید کرد.

علاوه بر این، این نهاد ادعا کرد که موضعش درباره مذاکره با دولت دمشق از زمان آغاز بحران سوریه ثابت بوده و تفاهم نظامی بین نظامیان این نهاد و ارتش سوریه تحت نظارت روسیه،آغازگر روند اعتمادسازی برای تکمیل آزادسازی خاک سوریه از چنگ اشغالگران ترکیه و در نهایت آزادسازی عفرین است.

این در حالی است که وزارت دفاع سوریه چهارشنبه گذشته از نیروهای دموکراتیک سوریه خواست برای مقابله با تهدیدهای خارجی با ارتش این کشور همراه شوند.

شورای دموکراتیک سوریه هم  به دنبال آن اعلام کرد اگر با دمشق بر سر اداره منطقه شمال شرق سوریه به توافق دست یابد به ارتش سوریه ملحق می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
امیدواریم روزی فرا برسد که تمام قومیت ها و تمام قبایل و طوایف و عشایر در سرتاسر خاک سوریه با هر نژاد و گویش و شاخه مذهبی که دارا هستند به جای اینکه به بیگانگان تکیه کنند و به بیگانگان اعتماد و اطمینان کنند در یک اتحاد با دولت مرکزی و در یک وحدت کلمه و اتکال و اعتماد ملی بین تمام اقشار و صنوف و صفوف مانند یک سد محکم و متقن مقابل بیگانگان مقاومت و ایستادگی کنند و پشتیبان دولت مرکزی سوریه و ارتش مردمی و غیور سوریه باشند تا دست بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم را از غارت ثروت ملی این کشور در روز روشن و دزدی آشکار دشمنان قطع کنند و از خاک خود بیرون برانند تا در سایه وحدت و امنیت بدست آمده زیر سایه حکومت مرکزی با اتحاد و وحدت کلمه زندگی آرام و با آرامشی را تجربه کنند......
آخرین اخبار