هویت گردشگران خارجی آسیب‌دیده در اردن مشخص شد

وزیر بهداشت اردن اعلام کرد گردشگران خارجی که دیروز در شهر «جرش» این کشور با چاقو هدف حمله قرار گرفتند، مکزیکی و سوئیسی بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی حادثه روز گذشته در شهر باستانی «جرش» اردن که در آن به شماری از گردشگران خارجی با چاقو حمله شد، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد گردشگران خارجی حادثه دیده مکزیکی و سوئیسی بودند.

سعد فائز جابر، وزیر بهداشت اردن به خبرگزاری رویترز گفت: سه گردشگر خارجی شامل دو گردشگر مکزیکی، یک گردشگر سوئدی و ۴ اردنی به دست این فرد در شهر جرش زخمی شدند.

وی در ادامه افزود: وضعیت چهار نفر از مجروحان نیمه وخیم و وخیم گزارش شده و چهار نفر جراحات سطحی برداشته‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری پترای اردن گزارش داد حال مجروحانی که وخیم گزارش شده بود، هم اکنون به وضعیتی پایدار رسیده و دستکم ۴ نفر از مجروحان امروز، پنج شنبه از بیمارستان مرخص خواهند شد.

همچنین پلیس هویت مظنون را شناسایی و گفته است وی «محمد ابوطعیمه» ۲۲ ساله است که در خانه‌ای در اطراف شهر و نزدیک اردوگاه پناهندگان فلسطینی زندگی می‌کند؛ جایی که بیکاری در میان بسیاری از جوانان آن منطقه رواج دارد.

پدر این جوان مظنون که محمود نام دارد و ۵۶ ساله است به بخش تلویزیونی خبرگزاری رویترز گفته در پی این حادثه (و با شنیدن این خبر) نزدیک بود دچار حمله قلبی شود. وی در ادامه اعلام کرد پسرش دچار شکست در زندگی شده و عقل وی زائل شده است. وی همچنین گفت پسرش حتی از کشتن یک جوجه نیز می‌ترسید.

روز گذشته رسانه‌های خبری به نقل از منابع اردنی، از حمله با سلاح سرد به سه گردشگر خارجی، در شهر باستانی جرش اردن خبر داده بودند. روز گذشته منابع خبری تابعیت این گردشگران خارجی را اسپانیایی اعلام کرده بودند.

شهر باستانی جرش در اردن، دارای آثار زیادی از دوران امپراتوری روم باستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار