ترکیه: پارلمان لایحه اعزام نیرو به لیبی را بررسی می‎‌کند

سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که پارلمان این کشور مشغول بررسی لایحه اعزام نیرو به لیبی برای متوقف کردن حملات نیروهای خلیفه حفتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، ابراهیم کالین، سخنگوی دولت ترکیه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که اعزام نیرو به لیبی برای متوقف کردن حملات ژنرال خلیفه حفتر، نیازمند طراحی لایحه در پارلمان ترکیه است.

این لایحه در صورت تصویب این امکان را به نیرو‌های ترک می‌دهد تا به لیبی اعزام شوند. این مقام ارشد ترکیه‌ای این را هم گفته که پارلمان در حال حاظر مشغول تنظیم این لایحه است.

چندی پیش و در سفر فائز‌السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی به استانبول، اردوغان ابراز آمادگی کرد که حاضر است تا نیرو‌های تحت امر خود را برای دفاع از دولت قانونی لیبی به این کشور اعزام کند.

این ابراز آمادگی با واکنش سخت ژنرال حفتر همراه شد، وی تاکید کرده بود که هر کشتی‌ای را که با پرچم ترکیه وارد آب‌های لیبی شود، مورد هدف قرار خواهد داد.

یونان نیز با تصمیم ترکیه مخالفت خود را ابراز کرده است. ژنرال خلیفه حفتر تحت حمایت فرانسه و برخی کشور‌های مرتجع عربی، هشت ماهی می‌شود که قصد دارد دولت قانونی لیبی را از قدرت کنار بزند، اما با ایستادگی السراج در طرابلس روبرو شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار