گلوبال تایمز: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه پیام‌هایی برای آمریکا دارد

نشریه گلوبال تایمز ضمن اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه نوشت این اقدام پیامی برای آمریکا است که به صورت یکجانبه از اقدام نظامی و اعمال فشار بیشتر علیه ایران خودداری کند.

آمریکا از اعمال فشار بیشتر علیه ایران خودداری کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «گلوبال تایمز» در گزارشی به رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه اشاره کرد و نوشت این رزمایش پیام‌هایی برای آمریکا دارد.

«وو قیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه در دریای عمان آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام این مقام چینی، رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از روز ۲۷ تا ۳۰ دسامبر (۶ تا ۹ دی) در دریای عمان برگزار می‌شود.

وو قیان هدف از این رزمایش را تقویت همکاری و تبادل میان نیروی دریایی کشور‌های برگزار کننده توصیف کرد.


بیشتر بخوانید:

مقام سوری: ایران، روسیه و چین اصلی‌ترین کشورها در بازسازی سوریه خواهند بود

چین از برگزاری رزمایش مشترک با ایران و روسیه خبر داد


گلوبال تایمز طی یادداشتی در این باره نوشت: این رزمایش مشترک نشان می‌هد که روسیه و چین به عنوان ۲ قدرت بزرگ و مسئول در جهان پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸، از این توافق حمایت می‌کنند.

«سانگ ژونگپینگ»، کارشناس نظامی چینی در این باره به گلوبال تایمز گفت: این رزمایش مشترک به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک می‌کند، زیرا ۲ کشور تاثیرگذار برای حفظ صلح و ثبات خلیج فارس در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و چنین موضعی به آمریکا توصیه می‌کند که از اقدام نظامی و اعمال فشار بیشتر علیه ایران خودداری کند.

این کارشناس نظامی چینی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن بیان این مطلب که کشور‌های منطقه و از جمله ایران دوست چین هستند گفت: رزمایش مشترک این پیام آشکار را به آمریکا می‌فرستد که باید به موضوع ایران از طریق رایزنی بر اساس توفق قبلی پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پیامش اینه علاقه مندای به سرنوشت آمریکا موظب باشید ترامپ دست از پا خطا نکنه وسریع از منطقه خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۶ دی ۱۳۹۸
پيامش اينه كه آمريكا با اين تحريم كردناش داره به سرنوشت محتوم خودش خيلي خيلي نزديك ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۸
پيامش اينه كه جنگ با ما = جنگ با همه دنيا
آخرین اخبار