ترکیه شبه نظامیان خود را از سوریه به لیبی اعزام می‌کند

سازمان دیده بان سوریه اعلام کرد ترکیه در حال ارسال شبه نظامیان مسلح در سوریه به لیبی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان دیده بان سوریه اعلام کرد ترکیه در حال ارسال شبه نظامیان مسلح در سوریه به لیبی است.

به گفته این نهاد، ترکیه برای دومین بار طی یک هفته گذشته می‌کوشد افراد مسلح را از سوریه به لیبی منتقل کند. آنکارا که دارای شبه نظامیان طرفدار خود در نزدیکی مرز‌های خود و بخصوص استان ادلب است، مراکزی را برای ثبت نام از این عناصر تهیه کرده است.

با این حال، عناصر مسلح با این تصمیم آنکارا مخالفند و برای اعزام نشدن به لیبی، در حال فرار از مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه لیبی را میراث امپراطوری عثمانی و آتاتورک می‌داند، از همین رو تمایل خود را برای دخالت در این کشور ابراز داشته است. ترکیه تاکنون ۲۰۰ شبه نظامی وابسته به خود را از شرق فرات به لیبی منتقل کرده است.

لیبی پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور پیشین این کشور شاهد خلا قدرت و درگیری میان گروه‌های مختلف است. دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج کنترل قدرت در طرابلس، پایتخت این کشور را برعهده دارد. با این حال، خلیفه حفتر، یکی از فرماندهان ارتش لیبی نیز در سوی مقابل می‌کوشد قدرت را در این کشور به دست بگیرد. فائز سراج به تازگی از ترکیه خواسته است به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار