کمبود گاز مایع به خراسان رضوی هم رسید!

یک بازرس سازمان صمت گفت: گرانی و نایابی گاز مایع به روستا‌های خراسان رضوی رسید.

کمبودگاز مایع به خراسان رضوی هم رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کدخدایی بازرس سازمان صمت گفت: در حال‌ حاضر سه هزار و ۳۱ روستا در خراسان رضوی فاقد لوله‌کشی گاز هستند و شرکت نفت این خانوار‌ها را شناسایی کرده و سهمیه گاز به آن‌ها اختصاص داده که عمده این مصرف‌ کنندگان شناسایی شده‌اند و روستا‌هایی متقاضی نیز نماینده مجاز دارند.

او با اشاره به قیمت مصوب کپسول‌های گاز، ادامه داد: نمایندگی‌های پخش کپسول‌های گاز آن را به قیمت مصوب هفت هزار و ۸۰۰ تومان دریافت می‌کنند و می توانند از این سوبسید دولتی بهره گیرند.

این مقام مسئول  با اشاره به کمبود سوخت و نبود کپسول‌های گاز در خراسان رضوی ابراز نگرانی کرد و گفت: روستا‌هایی که هنوز نماینده‌ای برایشان معرفی نشده، مجبورند از کانال‌های غیرمجاز و با قیمت بالاتر کپسول گاز مورد نیازشان را تامین کنند، یا از دیگر سوخت‌ها مثل نفت سفید و چوب استفاده کنند.

کدخدایی افزود: برخی اصناف می‌توانند با استفاده از سهمیه‌های مشخص شده، گاز مایع دریافت کنند اما عده ای از این موضوع بی اطلاع هستند و همین بی‌اطلاعی باعث شده به‌ سراغ بازار آزاد بروند و گاز را به قیمت هر کپسول ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان تهیه نمایند.

او  با توضیح روند دریافت سهمیه گاز در خصوص اتباع بیگانه این گونه تشریح کرد و تصریح کرد: روستائیان و اصنافی که مجوز کار دارند یا و نیز اصنافی که هنوز مجوز کاری شان را دریافت نکرده‌اند همچون اتباع، می‌توانند از طریق سامانه «تجارت آسان» شرکت ملی پخش تقاضای خود را برای دریافت گاز، ثبت کنند تا روند اختصاص سهمیه گاز مایع برای آن‌ها انجام شود.
 
منبع: خراسان
 
انتهای پیام//ن.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار