شهید زنده‌ای که شهید شد؛

سپهبد سلیمانی و وعده صادقی که محقق کرد

سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، شامگاه جمعه ۱۳ دی، در حمله تروریستی به شهادت رسید.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سیزدهم دی‌ماه بود که سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

شهید سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در حوالی شهرستان رابر از توابع کرمان متولد شد.

او پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

سردار سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت و پس از جنگ با قاچاقچیان و اشراری که در نواحی شرقی کشور فعالیت می‌کردند به مبارزه پرداخت و توانست با به هلاکت رساندن قاچاقچیان و عوامل ناامنی در شرق کشور، امنیت قابل توجهی در مرز‌های شرقی کشور به وجود بیاورد.

او در سال ۷۶ توانست مقام فرماندهی نیروی قدس سپاه را به دست گیرد و به نمایش قدرت گروه تروریستی طالبان و گروه‌هایی که باعث ایجاد ناامنی در شرق کشور شده بودند پایان دهد.

سردار سلیمانی در ۴ بهمن ۸۹ مقام به درجه سرلشکری نائل آمد.

همزمان با ظهور و آغاز قدرت نمایی داعش در کشور‌های سوریه و عراق، این رزمنده مجاهد توانست نقش بسزایی در نابودی داعش و بازگرداندن آرامش و ثبات به این کشور‌ها ایفا کند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، پس از سال‌ها حضور در خط مقدم نبرد با عناصر تکفیری در کشور‌های منطقه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) خبر پایان خلافت داعش در منطقه را اعلام کرد.

او که در این سال‌ها با رشادت‌های خود، خاری در چشم دشمنان شده بود، همواره توسط گروهک‌های تروریستی مورد تهدید قرار می‌گرفت.

رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از او به عنوان شهید زنده یاد کرده بودند.

موفق الربیعی سیاست‌مدار و وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، سلیمانی را «بدون شک قدرت‌مندترین مرد در عراق» خوانده‌ بود. 

نیویورک تایمز نیز در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد. جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در نسخه بین‌المللی خود در ۳ دسامبر ۲۰۱۴ تصویری از قاسم سلیمانی را بر روی جلد خود چاپ کرد و در کنار تصویر وی بر روی جلد خود نوشت: «اول با آمریکا می‌جنگید، الان داعشرا درهم می‌کوبد، او فرد باهوشی و عاشق جنگ است و خودش هم می‌داند که زبده این کار است.

وال‌استریت ژورنال به نقل از دیوید پترائوس نوشت: چیزی که من می‌توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته‌است.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، از شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ۱۰ چهره و متفکر برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد. در گزارش این نشریه به وجود «اثر انگشت سلیمانی» در مکان‌هایی که ایران در آن فعالیت دارد،  اشاره شده‌است.

وال‌استریت جورنال به نقل از دیوید پترائوس نوشت: چیزی که من می‌توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته‌است.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

گزارش از اکرم مظفری

انتهای پیام/

سردار حاج قاسم سلیمانی که بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۱۲:۴۹ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سردار دلها خون گریه میکنم در عزایت نه ازروی استیصال نه چون تو لیاقت شهادت رو داشتی حیف بود که در بستر بمیری شهادت لایق توشد تو مرگ را میراندی با شهادتت عزیزم بدان یادت در قلبهای ما همیشه زنده است وبدان فرزندان این مرزوبوم انتقام سختی از دشمن خواهند گرفت سیلی محکمی خواهند خورد به امید انروز
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۱:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
واقعا شهادت برازنده این سردار رشید بود روحش شاد ویادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
خون شهید ریشه امریکا را خواهد خشکاند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
شهادتت مبارک ، کمتر از شهادت لایق تو نبود .
ما مرد جنگیم راهت ادامه دارد.
عزم ما در نابودی اسراییل بیشتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
شک نکنید وعده صادق رهبری هم مبنی بر انتقام سخت از این حیوانات آمریکایی حتما حتما عملی خواهد شد. به لطف خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ دی ۱۳۹۸
چرا انتقام نمی گیرین مگه نمی گین قوی هستین چرا اسراییل را نابود نمی کنین پایگاههای امریکا رو نابود کنین سردار ما افتخار ما غرور ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۸
انتقام فوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۸
شوکه شدیم بخدابدترین خبری بود ک شنیدم انشاا....ک سردار سلامی ها انتقام سختی به زودی خواهند ازاین نانجیبان گرفت وبراهمیشه این اشغالها رو سرجای خود بنشانند سردار سلامی بعدازخداامیدهمه ب شماها ست ک ب یاری ابالفضل چنان سیلی به شون بزنی ک تاقیامت ازیادشون نره
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۰۸:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۸
جمعه سیاه دلم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
از آمریکای تروریست انتقام سختی خواهیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۰۸:۴۹ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ان شاء الله شک نکن انتقام بگیره سپاه مقتدرمون که تو تاریخ ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۳ دی ۱۳۹۸
باورم نميشه...
Iran (Islamic Republic of)
حسین اسبوکلا
۰۸:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سردار؟13 دی ماه؟؟روز جمعه؟؟الحق که مالک اشتر زمانه بودی الحق که شهادت کوچکترین خرقه ای برای دلاوری های تو بود...برای ما دعا کن
#سردارسلیمانی
آخرین اخبار