حادثه هواپیما اعتماد عمومی را نشانه گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه حادثه هواپیما باعث شد اعتماد عمومی در بین مردم لکه دار شود.

حادثه هواپیما اعتماد عمومی را نشانه گرفتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حادثه هواپیمای اکراینی و کشته شده شدن جمع زیادی از نخبگان ایرانی در این هواپیما غمی ناراحت کننده است، گفت: بعد از شهادت سردار، حادثه تاسف بار هواپیمای مسافربری برای ملت ایران دردناک شد این حادثه به جز اینکه نخبه‌های دانشگاهی را از ماگرفت اعتماد عمومی را هم نشانه رفت.
 
حیدری در خصوص بی مهری ها به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجانی تصریح کرد: آیت الله رفسنجانی یکی از بزرگان مجاهد انقلاب ایران اسلامی است، اما چرا باید در حوزه برگزاری مراسم ارتحال ایشان اشتباهات بدی صورت بگیرد.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آیت‌الله رفسنجانی چهره مبارزی بود که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد و در پذیرش قطعنامه نقش بی بدلیل داشت.

حیدری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است، اما برگزاری مراسم سالگرد وفات وی تبدیل به امری مذموم شده و با شانتاژ‌های صورت‌گرفته در فضای اکران شهری حق این مرد مبارز ادا نشده است.

حیدری در خصوص نیاز به وحدت و انسجام در جامعه گفت: در شرایطی که جامعه ما به یک انسجام و وحدت نیاز دارد متاسفانه روز گذشته اعلام نظر هیات‌های نظارت بر انتخابات حاکی از عدم تایید صلاحیت در بین نیرو‌های جریان اصلاحات و اعتدال عنوان می‌شود.

او در رابطه با اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نیز گفت: در شرایط کنونی که باید انتخابات را به یک مانور اقتدار و مشروعیت و انسجام جامعه تبدیل کرد ما با این رویکرد مواجه می‌شویم اگر برای انتخابات مشارکت حداکثری می‌خواهیم مهم‌ترین عنصر ایجاد فضای رقابتی است اگر شرایط رقابت حذف شود انتخابات نامبارکی رقم می‌خورد، از دل سوختگان نظام درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کنند.

حیدری بیان کرد: حرف همه کارشناسان و متخصصان این است که شرایطی فراهم کنید که مطالبات از درون صندوق رای بیرون بیاید و نمایندگان مطالبه کنندگان در مجلس حضور داشته باشند، اگر این است باید فضا به گونه‌ای باشد که همه سلایق و جریان‌های درون نظام که التزام به قانون اساسی دارند در این جریان شرکت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با شاره به اینکه ۲۳ دی ماه ولادت امام محمد غزالی است افزود: ۲۳ دی ماه ولادت امام محمد غزالی است غزالی یکی از فق‌ها و فیلسوفان ایرانی است که در مرز چهل سالگی در رشته‌های علوم انسانی سرآمد فقیهان دوره خودش بود.

حیدری افزود: امیدواریم امکان‌هایی فراهم بشود که از این عالم جهان بزرگ اسلام در رابطه با مزار او اقدامات مبارکی صورت بگیرد.
 
انتهای پیام//ع.ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار