رهاسازی ۲۰ میلیون متر مکعب حق آبه محیط زیستی برای تالاب گاوخونی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ۲۰ میلیون متر مکعب حق آبه محیط زیستی برای تالاب گاوخونی و بستر زاینده رود رهاسازی شد.

ایرج حشمتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به بارش‌هایی در سرشاخه‌های زاینده رودعنوان کرد: در کارگروه سازگار با آب، تعلق یافتن ۱۴۰ میلیون متر مکعب حق آبه زاینده رود به وزارت نیرو پیشنهاد شد.

او با اشاره به موافقت با تحقق میزان ۲۰ میلیون مترمکعب از سوی وزارت نیرو بیان کرد: در ماه‌های بهمن و اسفند ماه که کشاورزی صورت نمی‌گیرد، تحقق سهم آبه به بستر زاینده رود و تالاب گاوخونی نقش موثری در کمک به احیای محیط زیست می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به جاری بودن آب زاینده رود در دو ماه پایان سال اظهار کرد: با جاری شدن آب در بستر زاینده رود، در زمستان گذرانی پرندگان نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

حشمتی در پایان با آرزوی تداوم جریان زاینده رود گفت: امیدواریم با حفظ مسئولیت اجتماعی در مردم و مسئولین و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی حق آبه گاوخونی و زاینده رود تامین شود تا از اثرات مخرب خشکسالی و معضلات تبدیل شدن گاوخونی به کانون ریز گرد جلوگیری شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.