انجماد مواد غذایی خطر رشد باکتری در مواد غذایی را به طور کامل از بین نخواهد برد

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان گفت : منجمد کردن خطر رشد باکتری در مواد غذایی به طور کامل از بین نخواهد برد .

حجت الله کمکی رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه  شرایط  انجماد انواع غذا‌ و مواد خوراکی با هم متفاوت است گفت : گوشت مرغ  و قرمز را باید در دمای منفی ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری کرد .

او با بیان اینکه گوشت مرغ و قرمز تا سه روز قابلیت نگهداری در یخچال را دارد  افزود :برای نگهداری طولانی مدت ،این مواد غذایی  باید دمای انجماد بین ۱۸ تا ۲۰  درجه نگهداری شوند تا کیفیت گوشت  از بین نرود.

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان گفت با این دمای انجماد گوشت قرمز را تا ۹ ماه و گوشت سفید را تا یکسال در فریزر های خانگی قابل نگهداری است .

حجت الله کمکی با بیان اینکه با انجماد گوشت و مرغ بخشی از ویتامین های موجود در گوشت از دست می رود اضافه کرد :اگر گوشت به میزان کم خریداری  و تازه  مصرف شود بهتر است .

او افزود : جگر دو تا سه ماه ، انواع ماهی  تا ۳ ماه و گوشت بوقلمون را هم ۹ تا ۱۲ ماه می توان در فریز و در حالت انجماد نگهداری کرد .

رئیس نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این سینا ی همدان  در ادامه گفت: حداکثر مدت منجمد کردن پنیر و کره هم  ۶ ماه است و  باید در کیسه‌های پرس شده قرار گیرند.

انتهای پیام / م 

برچسب ها: غذا ، فریز کردن ، پلاستیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.