گلزار شهدا روستای صاحب الزمان نماد ایثار، مقاومت و شهادت معرفی شد

لرستان استاندار لرستان گفت: ترویج مفهوم شهادت موجب پیروزی، تحکیم، تثبیت و تداوم ایران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مراسم مهمانی لاله‌ها در روستای صاحب الزمان (عج) خرم‌آباد مکانی که بیش از سهمش در انقلاب اسلامی ایثار کرده است، برگزار شد.

روستای صاحب الزمان با تقدیم ۲۵۰ جانباز و ۷۶ شهید والامقام به عنوان نماد مقاومت و ایثار در کشور شناخته شده است.

دکتر خادمی استاندار لرستان در این مراسم با بیان اینکه مردم در ۴۱ سال پیش به رهبری حضرت امام خمینی (ره) ایران را با محوریت اسلام به یک قدرت جدید در جهان تبدیل کردند، اظهار کرد: یکی از موثرترین افراد در تعیین و توزیع جایگاه فعلی ایران در منطقه و جهان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی ادامه داد: جایگاه امروز ایران از برکات وجود این شهید گرانقدر است.

استاندار لرستان ضمن افتخار به این روستا که به‌عنوان نگینی در استان و کشور می‌درخشد به جایگاه برتر این مکان در بین روستا‌های کشور اشاره کرد و گفت: به این دلیل بنیاد شهید این روستا را به‌عنوان نماینده روستا‌های ایران برای برگزاری این مراسم انتخاب کرده که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: امام به معنای واقعی یک مبتکر، مبدع و نوآور در حرکت‌های اجتماعی بود.

خادمی اجتماعی کردن مفهوم شهادت را یکی از ابتکارات حضرت امام (ره) برشمرد و افزود: شهادت یک مفهوم قرآنی و الهی است که از صدر اسلام وجود داشته، اما اینکه جامعه تبدیل به جامعه شهادت طلب شود و نیرو‌های مردمی از جوانان کمتر از سن بلوغ تا پیرمرد‌های ۷۰ سال داوطلبانه به دنبال شهادت باشند از دستاورد‌های بزرگ حضرت امام بود که با تکیه بر این مفهوم به عنوان یک راهبرد قوی انقلاب اسلامی را پیروز کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر امام و یارانش از مرگ هراس داشتند انقلاب به نتیجه نمی‌رسید، اضافه کرد: ترویج مفهوم شهادت در بین جوانان و جامعه باعث پیروزی، تحکیم، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی شده است.

مقام ارشد استان جامعه و جوانان امروز ایران را نیازمند این گردهمایی‌ها دانست و تاکید کرد که این یادواره‌ها تبدیل به یک نگرش در زندگی شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: شهدا ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.