افتخار تولید بزرگترین پرچم ایران در استان مرکزی

یک شرکت تولیدی در استان مرکزی تولید بزرگترین پرچم کشور را به افتخارات خود افزود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  یک شرکت تولید پرچم در شهر خمین استان مرکزی افتخار دارد که بزرگترین پرچم کشور را که بزرگترین پرچم در خاورمیانه است را تولید کرده است.

افتخار تولید بزرگترین پرچم ایران در استان مرکزی

طالبیان مدیر عامل شرکت تولید پرچم در خمین در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این پرچم ایران با ۱۰۰۰ متر مربع مساحت و ۱۵۰ متر ارتفاع برج پرچم یکی از سه پرچم بلند جهان است که سال ۹۲ در بوستان طالقانی تهران مشرف به مقبره الشهدا و باغ موزه دفاع مقدس نصب شد.

طالبیان با اشاره به اینکه جنس پرچم از پارچه مقاوم تهیه شده به طوری که با سرعت باد ۷ متر در ثانیه به اهتزاز درمی آید، افزود: استفاده از پارچه‌های صددرصد ایرانی در این شرکت کمکی به رونق تولید کارخانجات نساجی است.

او اضافه کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ۹۰ آغاز کرده است و در حال حاضر برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است و سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد پرچم در ابعاد مختلف تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت تولید پرچم در خمین با بیان اینکه این شرکت توانسته بزرگترین پرچم کشور افغانستان با مساحت هزار و ۱۲۵ مترمربع هم طراحی و تولید کند،افزود: در این شرکت پرچم ۱۰ کشور دیگر از جمله عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان تولید و صادر می‌شود.

او ادامه داد: قبل از فعالیت شرکت تولید پرچم در خمین، پرچم از خارج کشور وارد می شد که علاوه بر اینکه کیفیت پایینی داشت و ارز زیادی از کشور خارج می‌کرد، به موقع هم به دست مصرف کننده نمی رسید.

طالبیان گفت: با همت پرسنل زحمت کش و خواست خدا از سال ۹۲ افتخار تولید پرچم با نشان درفش ماندگار را داریم.

شهرستان خمین بعنوان قطب طراحی و تولید پرچم در کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.