فضای داغ انتخاباتی در استان کرمان

با گذشت پنج روز از مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم، احزاب و گروه‌های سیاسی کرمان با انتشار فهرست‌ کاندیدا‌های مورد حمایت خود رقابت جدی برای کرسی‌های بهارستان را آغاز کرده اند.

فضای داغ انتخاباتی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با گذشت پنج روز از مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، احزاب و گروه‌های سیاسی استان کرمان با انتشار فهرست‌های کاندیدا‌های مورد حمایت خود رقابت جدی برای کرسی‌های بهارستان را آغاز کرده اند.

فضای سیاسی استان کرمان در روز‌های اخیر با ورود به مهلت یک هفته‌ای تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مجلس یازدهم رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است و جناح ها، احزاب و اشخاص با اعلام مواضع و شعار‌های انتخاباتی خود رونق بیشتری به این رویداد مهم سیاسی داده اند.

بر اساس این گزارش مراحل تایید صلاحیت کاندیدا‌ها تا روز آخر به طول انجامید و آمار تایید صلاحیت شدگان در استان کرمان به ۱۹۰ نفر رسید و رقابت ۱۹ نفر برای هر صندلی نمایندگی مجلس نشان از تکثر کاندیدا‌ها در این دوره دارد.

همچنین هر چند احزاب و جناح‌های سیاسی با اعلام دیرهنگام فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود رد حوزه‌های انتخابیه، کمی از شور انتخاباتی در این دوره را کاهش دادند، اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به تاریخ رای گیری در دوم اسفند فعالیت‌های انتخاباتی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام مهدی عربپور رییس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کرمان گفت: به منظور وحدت نیرو‌ها برای رسیدن به کاندیدا‌های واحد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان را شکل دادیم که از مردادماه سال جاری کار این شورا در استان را آغاز کرده و در ۱۷ شهرستان این شورا تشکیل شد.

او با اشاره به نظر سنجی‌ها و جمعی بندی برای معرفی لیست انتخاباتی اصولگرایان استان افزود: در مجموع شورای استان به این جمع بندی رسید که در حوزه‌های انتخابیه بم شهرستان‌های شرق استان کرمان، حوزه بافت، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار، حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر، حوزه انتخابیه شهربابک، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد و در حوزه انتخابیه کرمان و راور کاندیدا‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اصولگرایان را معرفی کند.

بر اساس این گزارش شورای اصلاح طلبان استان کرمان نیز طی اطلاعیه‌ای فهرست انتخاباتی نامزد‌های مورد حمایت خود در این استان از جمله حوزه انتخابیه کرمان و راور، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار، حوزه انتخابیه بافت رابر و ارزوئیه، حوزه انتخابیه کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان را اعلام کند.

همچنین در این اطلاعیه افزوده شده است که انتخاب کاندید مورد نظر در ۲ حوزه انتخابیه سیرجان بردسیر و شهربابک در حال بررسی است.

محمد رحیم ابوسعیدی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان کرمان نیز گفت: سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های نامزد‌های اعتدالی برای ارائه فهرست انتخاباتی استفاده کنیم و حضور فعالی در انتخابات داشته باشیم.

او افزود: در حوزه شرق استان و شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج، حوزه کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب، حوزه بافت، رابر و ارزوئیه، حوزه رفسنجان و انار، حوزه شهربابک و شهر کرمان اقدام به معرفی کاندیدای مورد نظر کرده ایم.

همچنین مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که با معرفی لیست‌های گروه‌ها و احزاب و همچنین فعال شدن ستاد‌های تبلیغاتی حال و هوای دیگری به شهر کرمان بخشیده شده و شهر‌های مختلف این استان جو انتخاباتی بخود گرفته است.

استان کرمان با ۹ حوزه انتخابیه صاحب ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار