درخواست لیبی از اتحادیه آفریقا برای حل بحران این کشور

رئیس دولت وفاق ملی لیبی از اتحادیه آفریقا خواست در حل بحران این کشور نقش محوری و مرکزی داشته باشد.

درخواست لیبی از اتحادیه آفریقا برای حل بحران این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فائز سراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی از اتحادیه آفریقا خواست در حل و فصل بحران این کشور نقش محوری ایفا کند.

وی در نشست سفیران کشور‌های آفریقایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که کشورش به انتسابش در اتحادیه آفریقا افتخار می‌کند و به دنبال پیشرفت روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشور‌های آفریقایی است تا با چالش‌هایی که پیش روی این قاره است به صورت مشترک مقابله کنند.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی درخصوص نقش محوری داشتن اتحادیه آفریقا در بحران کشورش ابراز تمایل کرد و از این اتحادیه خواست تا در فعالیت‌هایی که برای حل بحران لیبی است مشارکت کند و نقش اصلی در فعالیت‌های صلح‌طلبانه داشته باشد.

وی در این نشست خطاب به کشور‌های آفریقایی گفت: تلاش‌های شما مانع مداخلات منفی برخی از کشور‌ها که متاسفانه برخی هم آفریقایی هستند می‌شود. در رساندن پیام مردم لیبی مبنی بر توقف هر مداخه‌ای در روند حل بحران سهیم باشد.

لیبی از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون صحنه درگیری‌های شدید مزدوران خلیفه حفتر، یکی از فرماندهان ارتش لیبی با نیرو‌های دولت وفاق ملی است که هزاران زخمی و صد‌ها کشته بر جای گذاشته است که مداخله‌های اخیر ترکیه در ارسال نیرو به این کشور اوضاع را متشنج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار