خروج بیش از ۷۶ هزار مهاجر از ترکیه به سمت اروپا

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد از روز جمعه که مرز‌ها به سوی اروپا باز شده، بیش از ۷۶ هزار مهاجر از مرز‌های این کشور خارج شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد با باز شدن مرز‌های این کشور به سوی اروپا تعداد مهاجرانی که قصد خارج شدن از این کشور را دارند افزایش چشمگیری داشته و تا امروز صبح ۷۶۳۰۰ نفر از مرز‌های ترکیه خارج شده‌اند.

سویلو در این خصوص در توئیترش نوشت: «تعداد مهاجرانی که از طریق استان ادرنه از کشور خارج شده‌اند تا ساعت ۹:۵۵ صبح به وقت محلی برابر ۷۶۳۵۸ نفر بوده است.»

مهاجران که بیشتر آن‌ها تبعه سوریه هستند از استان ادرنه در شمال غرب ترکیه به مرز‌های یونان و بلغارستان می‌روند.

روز جمعه پس از کشته شدن ۳۴ سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه، مقامات ترکیه اعلام کردند دیگر مانع خروج مهاجران غیرقانونی به سوی اروپا نخواهند شد و دروازه‌های مرزی را به روی مهاجران گشوده اند.

بنا به گفته مقامات ترکیه، این کشور میزبان بیش از سه میلیون مهاجر است که بیشتر آن‌ها اهل سوریه هستند. آنکارا بار‌ها از بدعهدی اروپایی در عمل به وعده‌هایی که داده بودند شکایت کرده است. بر اساس توافقی که در سال ۲۰۱۶ میان ترکیه و اتحادیه اروپا به دست آمد کشور‌های اروپایی متعهد شدند کمک مالی چند ده میلیون دلاری در اختیار آنکارا قرار دهند تا ترکیه مانع ورود مهاجران غیرقانونی به این قاره شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار