کشف مواد شیمیایی در مخفیگاه تروریست‌ها در سراقب سوریه

نیرو‌های سوری در جریان پاکسازی شهر سراقب مقادیری مواد شیمیایی سمی و خطرناک در مخفیگاه تروریست‌ها کشف کردند.

کشف مواد شیمیایی در مخفیگاه تروریست‌ها در سراقب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیرو‌های سوری پس از آزادسازی شهر سراقب در استان ادلب از شر تروریست‌های مسلح، عملیات پاکسازی آن را آغاز کردند.

یکی از افسران سوری اعلام کرد که در جریان پاکسازی بمبی را پیدا کردند که حاوی موادی زرد رنگ بود که پس از بررسی کارشناسان مشخص شد این مواد شیمیایی سمی و خطرناکی است که نشان می‌دهد تروریست‌ها قصد داشتند از این مواد برای هدف قرار دادن نیرو‌ها و مردم سوریه استفاده کنند.

این مواد شیمیایی در یکی از خانه‌های شهر سراقب که محل تجمع تروریست‌ها و ذخیره سازی مهمات و مواد منفجره بوده، کشف شدند.

مرکز سازش روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که گروهکی از تروریست‌ها که ۱۵ عنصر مسلح بودند قصد داشتند بمب‌های دست ساز حاوی مواد شیمیایی را در حملات خود استفاده کنند تا پس از آن ارتش سوریه را به استفاده از سلاح ممنوعه متهم کنند.

نیرو‌های سوری همچنین اجساد این تروریست‌ها را در محل کشف کردند چرا که بر اثر استنشاق مواد سمی منتشر شده از یکی از بمب‌های دست ساز خودشان خفه شده و نتوانسته بودند عملیات غیرانسانی و تروریستی خود را انجام دهند.

عناصر تروریستی موجود در سوریه که مورد حمایت آمریکا و برخی کشور‌های غربی هستند همواره سعی دارند با استفاده از سلاح‌های شیمیایی دولت سوریه را متهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار