آغاز کشت بهاره در زمین‌های زراعتی شهرستان مهاباد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: کشت بهاره در اراضی زراعی شهرستان مهاباد آغاز شد.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: چغندرقند، یونجه، ذرت، حبوبات، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان جزو محصولاتی هستند که کشت آنان در اراضی زراعی در فصل بهار انجام می‌شود.

او با اعلام اینکه کشت بهاره در زمین‌های زراعتی آغاز شده است,  افزود: هم اکنون کشت چغندرقند و علوفه شروع شده و بقیه محصولات کشاورزی نیز از اواخر فروردین ماه و نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ادامه داد: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه‌های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارت‌های ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی بهاره نشوند.

او تصریح کرد: کشاورزان باید برای کاهش خسارت‌های بهاره مانند سرمازدگی، سیل و تگرگ نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود به عنوان مطمن‌ترین چتر حمایتی اقدام کنند.

عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت: بسترسازی و آماده کردن زمین برای کشت نیز از مسایل مهمی است که نباید فراموش شود چرا که کشت به موقع از عوامل مهم افزایش راندمان تولید تلقی می‌شود.

عیدی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده‌ها نیز در استان اندیشیده شده و بذور اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی هم اکنون در مراکز توزیع بذر و کود موجود است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.