دستگیری ۱۳ شایعه ساز فضای مجازی در کردستان

با ۱۳ شایعه ساز که با انتشار اخبار نادرست اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کردند برخورد انتظامی و قضائی شد.

سرهنگ عباس مسعودی جانشین فرماندهی انتظامی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: تاثیر فضای مجازی در شکل دهی افکار شهروندان برکسی پوشیده نیست، اما شهروندان باید به این مورد توجه کنند که اخبار صحیح را از منابع رسمی و مورد تأیید دریافت کنند.

او افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راحتی با تزریق خوراک خبری و اطلاعاتی، انتشار اخبار کذب، مظلوم نمایی، القای شبهات و شایعه پراکنی در نهانخانه افکار به ارتباطات اجتماعی و نگاه‌های سیاسی تک تک افراد نفوذ می‌کنند و افکار و نظرات آنان را جهت دهی می‌کنند.

این مقام انتظامی راهکار‌های مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی شبکه‌های مجازی را فرهنگ سازی، آموزش عمومی و نظارت مستمر دانست و افزود: باید با همکاری دستگاه‌های فرهنگی گامی موثر در راستای آگاه سازی عمومی برداشته شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به گسترش روزافزون کاربران و مخاطبان در فضای مجازی آن را یک فرصت و همچنین یک تهدید دانست و اظهار داشت: ما می‌توانیم از این علم و فناوری به عنوان یک فرصت در راستای ماموریت‌های پلیس استفاده کنیم.

او ادامه داد: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی که جزء ماموریت‌های اصلی پلیس فتا محسوب می‌شود، متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیرواقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا ویروس هستیم که انتشار اینگونه کلیپ‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی در کشور و در سطح استان شده است.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار و موج سواری بر فضای رسانه‌ای با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط فروشگاهی کرده اند که تذکرات و توجیهات لازم به مدیران این گونه سایت‌ها مبنی بر حذف و عدم درج آگهی با موضوعات مشابه هر گونه سودجویی داده شده است.

او اظهار داشت: در همین راستا ۱۳ شایعه ساز در فضای مجازی که با انتشار اخبار نادرست اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده و از طرفی اقدام به بهره برداری سوء اقتصادی از طریق فروش اقلام بهداشتی در فضای مجازی می‌کردند توسط پلیس فتا برخورد قضائی و انتظامی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان با بیان اینکه پلیس فتا در کل استان تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا را فقط از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی کشور پیگیری کنند و به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.