هزار و ۵۰۰ مورد از اراضی در کرمانشاه تغییر کاربری شدند

رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۸۶ تا سال ۹۸ هزار و ۵۱۰ تغییر کاربری در سطح شهر کرمانشاه داشته ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی با اشاره به برنامه‌های سازمان در حوزه برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز گفت: از ابتدای سال ۸۶ تا سال گذشته ۱۵۱۰ تغییر کاربری در سطح شهر کرمانشاه داشته ایم و باتوجه به اینکه ۳۳ درصد اراضی استان در شهر کرمانشاه واقع است، بیشتر تغییر کاربری‌های صورت گرفته در سطح استان مربوط به کرمانشاه است.

او افزود: جذابیت‌های موجود در شهر کرمانشاه شامل محور‌های مواصلاتی متعدد، قرار داشتن ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی در حاشیه شهر  باعث افزایش تغییر کاربری بیشتر در کرمانشاه بعنوان یک کلان شهر شده است.

 حاتمی سپس با اشاره به مشکلات ساختاری و اداری امور اراضی گفت:علی رغم مشکلات موجود شامل کمبود نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و ماشین آلات تخریب، خوشبختانه شاهد کاهش میزان تغییر کاربری‌ها طی سنوات اخیر بوده ایم.

او سپس به ارائه گزارشی از میزان تغییر کاربری‌های صورت گرفته طی سال جاری پرداخت و گفت؛ طی سال ۹۹ میزان تخریب‌های صورت گرفته در شهر کرمانشاه ۱۵۲ مورد بوده است که در نوع خود بی سابقه است.

 حاتمی سپس به موانع و مشکلات موجود بر سر راه اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها پرداخت و گفت؛ کمبود نیروی رسمی متخصص، کمبود اکیپ‌های گشت، کمبود بودجه تخریب ساخت و ساز‌ها، نبود ماشین آلات تخریب، نداشتن حکم ضابط قضایی، کمبود نیروی حقوقی، تناقض در تفاسیر رای در محاکم قضایی و نبود وحدت رویه در این خصوص  از جمله مشکلات موجود بر سر راه اجرای مطلوب قانون حفظ کاربری اراضی است.

او آنگاه به ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک بین مسئولین دادگستری و سازمان جهاد کشاورزی به صورت ۶ ماه یکبار جهت بررسی مسائل و مشکلات قوانین حفظ کاربری اشاره کرد و افزود؛ این نشست‌ها بستر مناسب اجرای قانون را مهیا خواهد کرد.

حاتمی در ادامه به موضوع احداث گلخانه‌ها و فروش مجتمع‌های گلخانه‌ای پرداخت و افزود؛ برای جلوگیری از قطعه قطعه شدن اراضی، قوانین مبتلا به احداث گلخانه‌ها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، اراضی زراعی استان توسط دلالان دستخوش تغییر کاربری شود.

او بیشترین تخریب‌های صورت گرفته در سطح شهر کرمانشاه را شامل مناطق الهیار خوانی، میاندربند و سراب نیلوفر دانست و گفت؛ برای کاهش ساخت و ساز‌ها و اجرای قانون نیازمند همکاری نهاد‌های خدمت رسان شامل ادارت برق، آب و گاز نیز هستیم.

او در پایان از همراهی دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و راهداری برای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی تقدیر و تشکر کرد.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.