نیاز ۱۳ میلیارد دلاری روسیه برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد این کشور برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی و گازی خود باید بیش از ۱۳ میلیارد دلار وام بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونی سلیوانوف، وزیر دارایی روسیه، امروز در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس در خصوص کاهش درآمد‌های نفت و گازی این کشور گفت: امسال بیش از یک تریلیون روبل (۱۳.۴۴ میلیارد دلار) دیگر وام احتیاج داریم تا کاهش درآمد‌های نفت و گازی خود را جبران کنیم.

سلیوانوف همچنین در گفتگو با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد پیش بینی می‌شود دو تریلیون روبل از صندوق ثروت ملی روسیه برای تامین کاهش درآمد‌های حاصل از بخش نفت و گاز اختصاص داده شود.

چندیست که بازار جهانی نفت به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و به توافق نرسیدن اعضای اوپک و غیراوپک برای تنظیم بازار با کاهش تولید با افت بی‌سابقه‌ای در قیمت روبرو شده است و کشور‌های که صادرکننده نفت هستند زیان بسیاری از این بابت متحمل شده‌اند. تحولات بازار نفت در هفته گذشته چنان دور از ذهن بود که در معاملات دوشنبه گذشته برای نخستین بار در تاریخ بهای هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید که این در طول کل تاریخ بی‌سابقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار