ورود خودرو‌های غیربومی به خراسان رضوی

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودرو‌های غیربومی به استان طی روز های نخست خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حسینی عشرت‌آباد رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار در مبادی ورودی استان از یکم تا ۱۱ خرداد ماه امسال ۴۰۷ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو سواری وارد این استان شدند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۴۱ هزار و ۳۵۱ دستگاه بود که نشان دهنده افزایش ۱۹ درصدی سفر‌ها به این استان در خرداد ماه جاری است.

او افزود: تصور مردم از عادی شدن شرایط ابتلا به کرونا، وجود تعطیلات و بازگشایی محدود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله عوامل افزایش سفر با خودرو شخصی به خراسان رضوی است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بررسی پلاک خودرو‌های ورودی به استان نشان می‌دهد خودرو‌های سواری شخصی عازم به استان در دیگر استان‌ها شماره گذاری شده و به اصلاح پلاک غیربومی دارند، بر این اساس ورود خودرو‌های غیربومی به این استان کاملا مشهود است.

حسینی عشرت‌آباد بیان کرد: در ۱۱ روز نخست خرداد ماه ۸۹۹ هزار و ۲۵۳ خودرو سبک وارد مشهد شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش دارد.

او الگوی سفر به مشهد را متفاوت دانست و تصریح کرد: وجود تعطیلات و تردد مردم مشهد به شهر‌های اطراف و روستا‌ها و ییلاقات پیرامون این کلانشهر از جمله عوامل افزایش سفر‌ها در این مدت بوده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: براساس آمار‌های دریافتی خروج خودرو‌های سبک از این استان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش دارد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.