همسویی دادگاه تجدید نظر با طرح ترامپ برای ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا

دادگاه تجدید نظر آمریکا طی حکمی اعتراض دیوان عالی این کشور به قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را غیرقابل اعتراض خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز دوشنبه به دادگاه بدوی دستور داد تا چالش‌های حقوقی برای اجرای قانون ممنوعیت سه ساله مسافرت اتباعی که از کشور‌های اسلامی هستند را برطرف کند. بر اساس فرمان ترامپ شهروندان کشورهای مسلمان تا سه سال نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند. این تصمیم ترامپ با مخالفت گسترده مسلمانان همراه شده است. 

این ممنوعیت که تنها یک هفته پس از تصدی پست ریاست جمهوری در ماه ژانویه ۲۰۱۷ از سوی ترامپ به اجرا گذاشته شد، موجب اعتراض بین‌المللی شد. مسلمانان آمریکا ترامپ را به داشتن «تعصب مذهبی» محکوم کردند.

پاول نیمایر، قاضی دادگاه تجدیدنظر در این‌باره نوشت: «دادگاه بدوی تفسیر نادرست از قانون داشته و موانع پیش‌رو در برابر این فرمان باید فورا از بین برود».

گفتنی است، پیش از این دیوان عالی آمریکا اعلام کرده بود که ممنوعیت ترامپ در سفر مسلمانان به آمریکا، «مبنایی برای نگرانی‌ها حول موضوع امنیت ملی» است.

در طی یک دادرسی در ماه ژانویه، مارک مویسر به نمایندگی از شهروندان آمریکایی که نزدیکانشان به دلیل این ممنوعیت نتوانسته اند وارد کشور شوند، از دادگاه خواسته بود تا پیش از روشن شدن موضوع، اجرای این طرح را با محدودیت مواجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار