تاکید کره جنوبی بر تماس با آمریکا و چین در خصوص مسئله کره شمالی

وزارت خارجه کره جنوبی بر تماس نزدیک با آمریکا، چین و سایر کشور‌ها پس از اقدام پیونگ‌یانگ در منفجر کردن دفتر هماهنگی دو کره تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد سئول در رابطه با افزایش تنش‌های ناشی از تخریب دفتر هماهنگی دو کره به وسیله کره شمالی با آمریکا، چین و سایر کشور‌ها در تماس نزدیک است.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: «دولت با آمریکا، چین و سایر کشور‌ها در حال همکاری نزدیک است تا از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کند و ارزیابی‌ها از وضع فعلی را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.»

دیروز کره شمالی در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع بروشور‌های ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کره در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیر نظامی مرزی را منفجر کرد. پیونگ یانگ پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود.

کره شمالی همچنین هفته گذشته همه ارتباطات خود با کره جنوبی را متوقف کرده بود.

تغییر مواضع پیونگ یانگ موجب نگرانی واشنگتن و پکن شده است. چین دیروز در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر صلح و ثبات خواستار حل و فصل تنش‌ها در شبه جزیره کره از طریق مذاکرات شد.

پس از تخریب دفتر هماهنگی دو کره، وزارت امورخارجه آمریکا از کره شمالی خواست از اقدامات آتش افروزانه خودداری کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار