مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

۷۰ هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند

شکرالله شیرخانی گفت:در حال حاضر ۷۰ هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: تمامی کارفرمایان و پیمانکاران موظفند برابر ماده۳۷ قانون کار مطالبات کارگری را حداکثر در پایان هر ماه پرداخت کنند.

او افزود : امروز کارگر و کارفرما به عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و به طور قطع در این شرایط اقتصادی، مشکلاتی برای این قشر به وجود آمده است و یکی از این اقشار که بیشترین آسیب بر آن وارد می‌شود، کارگران هستند.

شیرخانی ادامه داد: با توجه به مشکلات معیشتی جامعه کارگری و ضرورت پرداخت به موقع مطالبات کارگران، کلیه کارفرمایان و پیمانکاران موظفند برابر ماده ۳۷ قانون کار مطالبات کارگری را حداکثر در پایان هر ماه پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: هرگونه عدم پراخت به موقع مطالبات متوجه پیمانکاران خواهد شد.

او اظهار کرد: پیمانکارانی که مطالبات کارگران را پرداخت نکنند، ضمن معرفی به مراجع قضایی در خصوص رتبه بندی تعیین صلاحیت آن‌ها از سوی این اداره کل مورد نظر و لحاظ قرار خواهند گرفت.

شیرخانی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند، خاطرنشان کرد: تعدیل نیروی کارگری مسائل و مشکلات را به دنبال دارد و، چون استان ایلام به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی و گاز یک استان کارگری است انتظار است در این زمینه برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات این قشر پویا و فعال به عمل آید.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.