حجت الاسلام و المسلمین عباس ولی:

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب بحث جمعیت است

کارشناس مذهبی گفت:یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری بحث جمعیت است اما سطح حساسیت‌های جوانان انقلاب در حوزه جمعیت و فرزند آوری با سطح دغدغه رهبری تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین عباس ولی، کارشناس مذهبی در جلسه مدیران استان هیأت‌ها گفت: یکی از مهمترین مشکلات جبهه انقلاب این است که طراز حساسیت هایش به اندازه ولی فقیه نیست. اگر مقام معظم رهبری سیاست فرزند آوری را در دل بحران اقتصادی عنوان کردند بسیار هوشمندانه است؛ هیئت هایمان را باید به این سمت ببریم که  یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایشان بحث جمعیت باشد؛سطح حساسیت‌های انقلاب در حوزه جمعیت و فرزند آوری با سطح دغدغه رهبری تفاوت دارد.

او افزود:وظیفه جبهه انقلاب این است که باید پشت سرِ ولی فقیه حرکت کرد، ولی این بدان معنی نیست بگذاریم مسئله‌ای به بحران تبدیل شود سپس رهبری به آن اشاره کند و ما دنبال آن مسئله برویم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سخنرانان مذهبی در هیئت‌ها درباره جمعیت و فرزند آوری سخنرانی می کنند،در رادیو معارف در این باره صحبت کردم اما فحش بارانم کردند چرا که کف جامعه توجیه نیستند. ما و جوانان انقلابی نسبت به دغدغه ولی فقیه توجیه نیستیم،من اگر جای شما بودم از سخنرانان برای سخنرانی در این باره دعوت می‌کردم و حداقل یک شب نصف مراسمِ سخنرانی را به این موضوع اختصاص می دادم.

حجت الاسلام و المسلمین ولی ادامه داد: در مداحی هایتان گریزی به بحث فرزند آوری بزنید ما بچه مذهبی‌ها داریم تماشا می‌کنیم. در سال ۱۴۲۰ جمعیت ما سالمند می‌شود. جمعیت ما در آن زمان ۸۵ تا ۹۰ میلیون نفر خواهد بود؛ رشد جمعیت ما هم متوقف می‌شود و رو به کاهش می‌رود. جمعیت سالمند ما در سال ۱۴۲۰ دو برابر جمعیت سالمند سوئد در این روز‌ها می‌شود. مشکل اشتغال کشور ما در نهایت تا ۱۵ سال دیگر تمام می‌شود اما بعد از آن مشکل نیروی کار داریم.

او بیان کرد: در سال ۱۴۸۰ جمعیت کشورمان سی و یک میلیون نفر خواهد بود و ۵۰ درصد آن‌ها سالمند خواهند بود ما از موشک نمی‌ترسیم، ولی از پوشک ترسیدیم بعضی از شماها  با امام جمعه شهر ارتباط دارید از آن‌ها بخواهید در این باره صحبت کنند حتما از هنرمندان شهرتان استفاده کنید از جشنواره عمار بخواهید یک بخش از جشنواره را به فرزند آوری اختصاص دهند. امسال در محرم بخشی از برنامه هایتان را به این موضوع اختصاص دهید برای کسانی که فرزند آوری دارند برنامه داشته باشید و در هیئت‌ها از آن‌ها تقدیر کنید. مسابقه کتابخوانی درباره فرزند آوری برگزار کنید حکمیت را در هیئت‌ها راه بیندازید؛ طلاق در بین جوانان مذهبی هم افزایش یافته است حتی در مسئله ساده زیستی هم پیشقدم شوید.

در این مراسم علیرضا معاف گفت: بخشی از دوستان ما اصرار داشتند ثابت کنند بیانیه تنها یک حرف اصلی دارد حداقل چهار یا پنج مفهوم کانونی یا حرف اصلی در بیانیه گنجانده شده است حرف های امسال مقام معظم رهبری چند بیت الغزل دارد که یکی از آن‌ها کلام الامام یا امام الکلام است. امسال مقام معظم رهبری چند حرف اصلی داشتند یکی از حرف هایشان در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی این بود که فرمودند در زمینه عدالت عقب هستیم.

او افزود: در حوزه پیشرفت در این چهل و یک سال کامیابی‌ها قابل اثبات است، اما در حوزه عدالت عقب هستیم، می‌لنگیم. نسبت به سال ۵۷ جلو رفتیم، اما نسبت به آنچه وعده داده بودیم عقب هستیم عدالت به معنای عدالت فرهنگی، عدالت علمی و عدالت اجتماعی است عدالت اجتماعی یکی از سرفصل های اصلی است.

علاج مشکلات کشور روی کارآمدن دولت جوان حزب اللهی است

معارف بیان کرد: علاج مشکلات کشور روی کارآمدن دولت جوان حزب اللهی است. منظور از دولت جوان حزب اللهی چیست یکی دیگر از بحث های کلیدی و استراتژیک مقام معظم رهبری رزمایش مواسات است.اینکه سال ها از امداد و انفاق می گفتند، رزمایش سازی کردند رزمایش مساوات و مفهوم شناسی مساوات بسیار مهم است مسئله دیگری که مقام معظم رهبری عنوان کردند افول آمریکا و بن بست غرب است این به یک بحران اجتماعی، سیاسی و مدیریتی تبدیل شده است.

او ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب برای چهل سال دوم است رفتار کلیشه ای و تبلیغاتی با این مسئله نباید کرد باید با آن عملیاتی برخورد کرد،عملیاتی از جنس گفتمان سازی با این متن انجام شود. درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار کنید و به ادبیات حاکمیتی و مدیریتی تبدیل کنید باید این را به مثابه یک متن زنده پیگیری کنید چرا که متن بیانیه، انقلاب اسلامی را تئوریزه می کند. تا قبل از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شبکه های مبلغ انقلاب اسلامی اختلاف شدید داشتیم دیدگاه های «تلخ تلخ سیاه سیاه» تا «سفید سفید مطلق مثبت» در آن دیده می شد. جریان انقلابی را حداقل در تحلیل همگرا کنیم تا مثل هم بتوانیم برنامه ریزی کنیم. دو روایت از انقلاب در بین خواص و مدیران انقلاب وجود دارد.

معارف بیان کرد: همه دعواها و مناقشات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی ذیل دو رویکرد خلاصه شده است روایت اول به کسانی تعلق دارد که از غرب زدگان، غرب پرستان، آمریکا پرستان و عاشقان پاریس و نیویورک است. آن ها می گویند این چهل ساله تلخ است و شرمنده ایم. ناکار آمد است آشفته و بهم ریخته است در آینده هم بدبخت تر خواهد شد رویکرد دوم متعلق به مقام معظم رهبری است این روایت تکلیف ما را در بسیاری از مسائل روشن کرده است روایت دوم می گوید مشکل داریم، چالش داریم، مسئله داریم اما برآیند مسیر طی شده مثبت است و نقاط پرافتخار و متراکمی دارد.

او تصریح کرد: اگر ما بدانیم دنیا دیگر رئیس ندارد برنامه ریزی ما برای کشور متفاوت خواهد بود. از سال ۱۹۷۰ نغمه‌هایی شنیده شد که دیگر آمریکا ابرقدرت نیست سه سال است این مسئله به گفتمان دانشگاهی تبدیل شده است. درباره موشک باران بعد از شهادت سردار سلیمانی مقالاتی، نوشته شد و گفتند آمریکا دیگر ابرقدرت نیست احتمال تجزیه آمریکا، احتمال جدی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار