معتاد مجرم نیست ولی مجوزی برای مصرف مواد مخدر ندارد

عضو شورای اسلامی مشهد گفت: اگر امروز می‌گویند معتاد مجرم نیست دلیل نمی‌شود معتادان به راحتی در معرض دید عموم و مکان‌های عمومی مواد مخدر مصرف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهناز رمارم عضو شورای اسلامی مشهد گفت: اکنون با استعمال علنی مواد مخدر در سطح شهر، قبح رفتار‌های بیمارگونه مصرف مواد مخدر در حال ازبین رفتن است و چنین صحنه‌هایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه بیشتر به چشم می‌خورد.

او افزود: باید مکان‌ها و محل‌های مصرف مواد مخدر در محلات را شناسایی نمود، اما نیروی انتظامی می‌گوید کمبود نیرو دارد و از طرفی نیروی مقاومت بسیج نیز می‌گوید اختیارات قانونی برای برخورد با معتادان را ندارد لذا به هر طریق که شده متولیان امر باید امنیت مصرف مواد مخدر در شهر را برهم بزنند.

عضو شورای اسلامی مشهد ادامه داد: شایسته است مردم و نیرو‌های مردمی با حضور در بوستان‌ها و مناطق عمومی، امنیت مصرف مواد مخدر توسط معتادان را برهم زده و با آنان برخورد کنند.
 

افزایش شیوع اعتیاد میان کارگران و دانشجویان

رمارم  همچنین با استناد به گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: با وجود برخی موفقیت‌ها در کنترل اعتیاد در خراسان رضوی، میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در بخش کارگری و دانشجویی استان از میانگین کشوری آن بیشتر است، هرچند وجود فرصت‌های شغلی زیاد و تجمیع مراکز آموزش عالی در مشهد می‌تواند عامل افزایش این دو نرخ باشد، اما همه این‌ها زنگ خطر است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کمپ نگهداری معتادان متجاهر در تربت حیدریه

او نرخ شیوع اعتیاد در میان نیروی کار استان را ۳۲ درصد عنوان و تصریح کرد: این نشان می‌دهد باید دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر مرتبط با مواد مخدر نیز به این جلسات دعوت شوند و از عملکرد خود گزارش دهند.

عضو شورای اسلامی مشهد  تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزش در کشور به دست آموزش و پرورش انجام می‌شود و باید هزینه‌های گزافی که امروز برای زدودن چهره زشت اعتیاد در جامعه انجام می‌شود قبلا با مقدار کمتر برای توسعه آموزش و پرورش هزینه می‌شد.

رمارم اظهار کرد: شکل‌گیری ذهن‌ها از کلاس‌های درس شروع می‌شود لذا به پژوهشگاه‌ها، مدارس و کلاس‌های درس باید بها دهیم.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار