کشف ۱۰ رشته تور سدی و دیواری در بیجار

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار از کشف ۱۰ رشته تور سدی و دیواری به طول ۲ هزار متر در منابع آبی شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اصغر هدایت زاده سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجارگفت:محیط بانان این شهرستان در جریان گشت و کنترل‌های مستمر مناطق تحت مدیریت، موفق به کشف ۳ رشته تور سدی شدند که توسط صیادان غیر مجاز در منابع کار گذاشته شده بود و در این سه رشته تور ۲۲ قطعه ماهی به دام افتاده بود.

او افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۱۰ رشته تور سدی و دیواری به طول بالغ بر ۲ هزار متر که به صورت غیر مجاز برای صید ماهی در منابع آبی رها شده توسط یگان حفاظت این اداره کشف و جمع آوری شده است.

هدایت زاده بیان کرد: در این تور‌های کشف شده، ۲۷۰ قطعه ماهی اجیر شده که از این تعداد حدود ۶۰ قطعه آن زنده و با داشتن توانایی شنا، مجدداً برای ادامه حیات به منابع آبی بازگردانده شده و بقیه تلف شده و ضمن تعیین تکلیف، به شیوه اصولی، دفن بهداشتی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار ادامه داد: فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه ماهی‌ها حساس است و به همین دلیل گشت و کنترل منابع آبی با شدت و حساسیت بیشتری انجام می‌گیرد و با متخلفان طبق قانون به شدت برخورد می‌شود.

 سد تلوار و رودخانه قزل اوزن از منابع آبی مهم شهرستان بیجار است .رودخانه قزل اوزن در امتداد مرز جنوبی منطقه جریان داشته و از پر آب‌ترین رودخانه‌های استان است که آب این رودخانه از ارتفاعات چهل چشمه و منطقه سارال دیواندره سر چشمه می‌گیرد و پس از تشکیل سفیدرود و شاهرود، نهایتاً به دریای خزر می‌ریزد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.