اندونزی با وجود فشار آمریکا از روسیه جنگنده می‌خرد

سفیر اندونزی در روسیه تاکید کرد که علی‌رغم تهدیدها از سوی آمریکا، کشورش به خرید جنگنده‌های روسیه متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد وحید سوپ‌ریادی، سفیر اندونزی در مسکو، طی سخنانی بر تعهد جاکارتا در خرید جنگنده‌های روسیه تاکید کرد.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: «اندونزی هنوز به توافق‌نامه سال ۲۰۱۸ مبنی بر خرید هواپیما‌های نظامی سوخو-۳۵ از روسیه پای‌بند است». سفیر اندونزی افزود که این خرید علی‌رغم فشار و تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم به قوت خود باقی خواهد بود.

سوپ‌ریادی همچنین تاکید کرد: «اندونزی به عنوان یک کشور مستقل حق دارد تجهیزات دفاعی را از هر کس که بخواهد خریداری کند».

وی ضمن اشاره به نگرانی‌های آمریکا از خرید جنگنده‌های روسیه از سوی جاکارتا، تصریح کرد که اندونزی کشوری مستقل است و تجهیزات مختلفی از سایر کشورها خریداری کرده است.

سفیر اندونزی در روسیه این را هم گفت که: «تصمیم در این‌باره برعهده ماست». طبق توافق نامه ۱.۱ میلیارد دلاری، روسیه ۱۱ جنگنده Su-۳۵ را به اندونزی تحویل می‌دهد.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابعی در دولت ترامپ فاش کرده که کاخ سفید در مارس گذشته، اندونزی را تهدید به تحریم‌های گسترده کرده تا این کشور خرید جنگنده از روسیه را متوقف کند.

اندونزی در خصوص آخرین همکاری‌های نظامی با روسیه اعلام کردند که ۱۲ فروند بالگرد روسی (Mi-۱۷B۵) و (Mi-۳۵) اکنون در اختیار نیروهای مسلح در این کشور است. به گفته نیروهای مسلح اندونزی، در حال حاضر پیشنهادی برای خرید بیشتر هلیکوپتر‌های  (Mi-۱۷B۵) در وزارت دفاع در حال بررسی است.

به گفته سفیر اندونزی در روسیه، در سال ۲۰۱۹ قراردادی برای دریافت ۴۳ تانک (BMP-۳F) و (BT-۳F) با طرف روسی منعقد شد. ارزش قرارداد مذکور ۱۷۵ میلیون دلار است. این توافق نیز اکنون در حال عملیاتی شدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار