شهرداری ها سهم نیم درصد کتابخانه های کلیبر را پرداخت کنند

معاون فرماندار شهرستان کلیبر گفت:شهرداری ها با پرداخت به موقع نیم درصد کتابخانه های عمومی می توانند به توسعه زیر ساخت های فرهنگی شهرستان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پرکاوش معاون فرماندار شهرستان کلیبر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کلیبر به عدم پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه معوقات کتابخانه‌های عمومی شهرستان کلیبر بیش از یک میلیارد ریال است که پرداخت به موقع آن می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخوانی تاثیر بسزایی داشته باشد و عدم پرداخت آن مانعی بر توسعه کتابخانه‌ها است.

معاون فرماندار کلیبر همچنین خواستار راه‌اندازی کتابخانه سیار شد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد جمعیت شهرستان کلیبر را قشر روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند، راه اندازی کتابخانه سیار می‌تواند در توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه موثر باشد.

پرکاوش همچنین به راکد بودن کتابخانه پورزمان مولان نیز اشاره و افزود: متاسفانه کتابخانه پورزمان دهستان مولان به دلیل زلزله و مشکلات زیرساختی تعطیل شده است ، با توجه به اهمیت بالای کتابخوانی در این شرایط کرونایی برای جلوگیری از حضور در اجتماعات لازم است دهیاری روستا و مسئولین به جد پیگیر راه اندازی این کتابخانه قدیمی باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.