اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در رستم

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رستم از اجرای طرح مطالعات حفاظت و مرمت نقش برجسته کورانگون در شهرستان رستم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمودی مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رستم امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ درباره اجرای طرح مطالعاتی نقش برجسته عیلامی کورانگون در رستم، اظهار کرد: با اعتبار تخصیصی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، طرح مطالعاتی حفاظت و مرمت شامل مطالعه و نقشه برداری به روش اسکن لیزر و طراحی حفاظت و مرمت اضطراری نقش برجسته کورانگون در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

او ادامه داد: پیشنهاد تخصیص اعتبارات ملی در جهت حفاظت و مرمت این نقش برجسته ارائه شده است که به محض دریافت اعتبار، عملیات اجرایی و سامان‌دهی محوطه و حفاظت و مرمت اضطراری این اثر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمودی افزود: سنگ‌نگاره کورانگون یا کورَنگان نقش‌برجسته‌ای مربوط به دوره عیلامی است و در شهرستان رستم، ۱۰ کیلومتری شمال شهر مصیری قرار دارد، این اثر در ۳۰ خرداد سال ۱۳۱۵ با شماره ۲۵۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان رستم در فاصله ۱۵۴ کیلومتری از شیراز و در شمال غربی استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار