باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی گزارش می دهد؛

شیر مادر،اکسیر زندگی

تغذیه با شیر مادر میزان مرگ و میر کودکان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خداوند آفریده هایش را به گونه‌ای خلق کرده که در روند طبیعی خلقت و رشد امنیت هر موجودی هم با او همراه می‌شود و در این فرایند است که ایمنی موجود خلق شده  تکامل می یابد.

شیر مادر، اکسیر زندگی

خلقت انسان هم نیز از این موضوع مستثنی نیست و امروزه بر همه کارشناسان پزشکی و تغذیه ثابت شده است که در شیر مادر انواع آنتی بادی‌ها و ضد میکروب‌ها  وجود دارد که تغذیه نوزاد با آن بدن کودک را در برابر بیماری‌ها ایمن می‌کند به گونه‌ای که تغذیه با شیر مادر میزان مرگ و میر کودکان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

شیر مادر،اکسیر زندگی

در ایران نیمی از نوزادان از شیر خشک تغذیه می‌کند این درحالی است که پزشکان و کارشناسان معتقدند همه مادر‌ها برای نوزادشان شیر کافی دارند به شرط آن که شیردهی بلافاصله پس از زایمان انجام شود.

شیر مادر،اکسیر زندگی

خسروی مدیر بخش زایمان بیمارستان امام خمینی شهر خمین در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: خوشبختانه در زایمان‌های طبیعی به محض اینکه نوزاد متولد می‌شود ما می‌توانیم بلافاصله تماس اولیه پوست با پوست بین مادر و نوزاد را برقرار کنیم.

شیر مادر،اکسیر زندگی

خسروی افزود: این فواید خیلی خوبی برای ارتباط عاطفی مادر با نوزد دارد و شیردهی موفق‌تر برای مادران در همان ساعت اولیه صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: توصیه اکید است که شیردهی را بلا فاصله شروع کنند و از دادن شیر خشک وپستانک و شیشه پرهیزکنند.


بیشتر بخوانید



شیر مادر معجونی معجزه آسا و بهترین محافظ در برابر بیماری هاست و مادرانی که فرزندان خود را از این موهبت الهی بهره مند می‌سازند فرزندان خود را در برابر بیماری‌ها و مخاطرات سلامت کودکان بیمه می‌کنند.

تغذیه با شیر مادر برای رشد و تکامل شیرخوار حیاتی است و نتایج مهمی برای سلامت مادران دارد که علاوه بر تامین کالری مورد نیاز کودک با داشتن موادی با خواص دارویی از مبتلا شدن کودک به امراض جلوگیری می‌کند.

رضایی کارشناس مامای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اولین واکسنی که نوزاد دریافت می‌کند شیر مادر است، شیر مادر نوزاد را از بیماری‌های گوارشی و تنفسی محافظت می‌کند.

شیر مادر،اکسیر زندگی

رضایی افزود: علاوه بر این رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد با شیر دهی تقویت می‌شود که فرزند را از آسیب‌های اجتماعی در آینده و در بزرگسالی محافظت می‌کند.

شیر مادر،اکسیر زندگی

هر چند تغذیه کودک از شیر مادر سالانه از مرگ یک میلیون نوزاد در دنیا جلوگیری می‌کند، اما این شیر دهی برای سلامت مادران هم پر فایده است.

تغذیه با شیر مادر نمونه بارزی از ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم‌های طبیعت است وشیردهی دیابت و خطر سرطان‌ها و پوکی استخوان، را در مادران کاهش می‌دهد.

شیر مادر،اکسیر زندگی

محمدی کارشناس مامایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شیردادن مادر به نوزاد باعث می‌شود که خونریزی مادر بعد از زایمان کمتر شود، باعث زودتر جمع شدن رحم مادر میشود و اضافه وزنی که در بارداری برای مادر پیش اومده زود‌تر کاهش می‌یابد.

شیر مادر،اکسیر زندگی

محمدی افزود: شیر مادر ابتلای مادر را به سرطان پستان و تخمدان کم‌تر می‌کند، خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد و تماس مکرر شیرخوار با مادر باعث میشود که که درد بعد از زایمان کمتر باشد.

شیر مادر،اکسیر زندگی

شیر مادر به دلیل خواص فراوانش به اکسیر زندگی معروف است، چون سلامت نوزاد در گروه تغذیه با شیر مادر است کودکان دوسال از شیر مادر تغذیه می‌کنند، اما همین دوسال آن‌ها را در برابر بسیاری از امراض یک عمر بیمه می‌کند.

انتهای پیام / ج 

برچسب ها: شیر مادر ، تغذیه سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.