عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

عزاداران حسینی به رعایت نکات بهداشتی پایبند باشند

عربان گفت: عزاداران حسینی به رعایت نکات بهداشتی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در استان خوزستان تدوین شده است، پایبند باشند.

مرضیه عربان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به نزدیکی به ماه محرم، برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به منظور زنده نگهداشتن قیام عاشورا و مکتب حسینی، موضوع مهم تلقی می‌شود.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و خوزستان شرایط برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری‌های ویژه این ایام با سال‌های قبل متفاوت است و رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی امری ضروری است و باید به آن پایبند باشیم.

عربان رعایت نکات بهداشتی را از مهم‌ترین و موثرترین راهکار‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلای به این بیماری عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری مراسم‌های محرم در سطح استان خوزستان و کلانشهر اهواز مانعی ندارد، ولی باید مطابق با قوانینی باشد که از سوی ستاد مقابله با کرونای استان طراحی و ابلاغ شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: براساس قوانین مصوب ستاد مقابله با کرونا، حرکت هیات‌ها و دسته روی‌ها در سطح استان و همچنین استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم‌ها ممنوع است، ضمن اینکه زمان برگزاری مراسم باید حداکثر ۲ ساعت و یا حتی کمتر باشد، همچنین استفاده از ماسک باید مستمر باشد و عزاداران حسینی استفاده از آن را برای حفظ سلامتی خود و دیگران فراموش نکنند.

او بر برگزاری مراسم در اماکن و فضا‌های باز با رعایت فاصله گذاری و از هر طرف حداقل ۲ متر و تجمعات حداقلی تاکید کرد و اظهار داشت: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات باید مطابق نکات بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف تک نفره توزیع شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.