رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب جیرفتی در کنکور سراسری

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت از رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب مرد و زن در کنکور سراسری ۹۹ در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرتضی مختاری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت و نماینده تام‌الاختیار در برگزاری کنکور سراسری ۹۹ شهرستان جیرفت گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده،  کنکور سراسری سال ۹۹ در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

او افزود: آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی هنر صبح چهارشنبه، گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجه صبح شنبه برگزار می‌شود.

مختاری با بیان این مطلب که در کنکور سال ۹۹ همانند پارسال دختران گوی سبقت را از پسران ربوده‌اند، بیان کرد: در شهرستان جیرفت بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان دختر و ۴۰ درصد نیز پسران هستند.

او با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان کنکور سراسری در شهرستان جیرفت در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۲۷ درصد علوم انسانی هستند، تصریح کرد: در آزمون امسال گروه‌های آزمایشی هنر با ۸ درصد و زبان‌های خارجه با ۱۰ درصد از گروه آزمایشی ریاضی و فنی با ۶ درصد پیشی گرفته‌اند.

نماینده تام‌الاختیار در برگزاری کنکور سراسری ۹۹ شهرستان جیرفت گفت: بیش از ۹۰۰ نفر در برگزاری آزمون سراسری شرکت دارند و همه پیش‌بینی‌ها و امکانات لازم برای برگزاری این آزمون مهیا شده است.

مختاری با بیان این مطلب که آزمون سراسری ۹۹ در شهرستان جیرفت در بیش از ۵۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه سالن‌ها و حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از هر‌ امتحان ضدعفونی می‌شود و همچنین وسایل و امکانات سرمایشی مجهز شده و داوطلبین از این موضوع نگرانی نداشته باشند.

او با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت با حساسیت ویژه‌ای آزمون سراسری، آزمون‌های استخدامی و سایر آزمون‌های سازمان سنجش را برگزار می‌کند، گفت: این دانشگاه در بین ۳۷۰ حوزه برگزاری آزمون‌ها به عنوان یکی از ده حوزه برتر از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری لوح تقدیر دریافت کرده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداری، بهداشت، اداره اطلاعات، آموزش و پرورش، شهرداری، اداره برق، آب و فاضلاب شهری و روستایی، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی برای برگزاری این آزمون تصریح کرد: کنکور سراسری تنها در سال یک بار برگزار می‌شود و همه امکانات شهرستان جیرفت برای هر چه بهتر برگزاری این آزمون بسیج شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار