۱۸۳ پرونده موقوفات در دستگاه قضایی کرمان

رییس کل دادگستری کرمان از وجود ۱۸۳ پرونده جریانی در حوزه موقوفات کرمان خبر داد و خواستار ورود دادستان ها برای تعیین تکلیف موقوفات با هدف حفظ حقوق بیت المال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با مدیرکل و معاونین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان از وجود ۱۸۳ پرونده جریانی در حوزه موقوفات استان کرمان خبر داد.

 او با بیان اینکه بخشی ازپرونده‌های دادگستری کرمان متعلق به موقوفات است، گفت: انتظار می‌رود دادستان‌های سراسر استان به موضوعات تعیین تکلیف موقوفات به ویژه موقوفات عام از باب مدعی العمومی و با هدف حفظ حقوق بیت المال ورود کنند.

موحد افزود: در بسیاری از پرونده‌های جریانی در حوزه موقوفات استان کرمان رای قطعی صادر شده و بخشی از آن‌ها نیز در مرحله کارشناسی قرار دارند و واحد حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید به صورت ویژه تری به این حوزه ورود کند.

او اظهار کرد: معاون اول قوه قضاییه در نامه‌ای خواستار جمع بندی پرونده‌های موقوفه در کشور شده اند و تاکید دارند که این پرونده‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرند.

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: وجود پرونده‌های مسن در حوزه موقوفات قابل قبول نیست و باید کار فوق العاده‌ای برای تعیین تکلیف پرونده‌های این حوزه در مدت زمان معقول انجام شود.

موحد با اشاره به اینکه معاملات در حوزه اراضی موقوفه در واحد‌های مشاور املاک باید با اطلاع اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شود، گفت: مدیران قضایی استان کرمان، به توانمندی، تخصص و تجارب قضات برای ارجاع پرونده‌های حوزه موقوفات نیاز دارند تا این پرونده‌ها در اسرع وقت و به صورت تخصصی رسیدگی شود.

او با تاکید بر لزوم تدوین و ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات موجود در شهرستان‌های مختلف استان کرمان، بیان کرد: باید بررسی شود که اگر موقوفات موجود به نحو مقتضی مدیریت نمی‌شوند، گزارش آن ارائه و مشکلات موجود در این زمینه در سطح استانی و کشوری رسیدگی و برطرف شود. 

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار