دوره داوری کوراش در زاهدان پایان یافت

رییس هیات ووشو سیستان و بلوچستان گفت: دوره داوری کوراش با حضور ۳۹ ورزشکار از هفت استان کشور در زاهدان بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عباس شیبک رییس هیات ووشو سیستان و بلوچستان گفت: این دوره آموزشی از ۲۷ تا ۳۰ مرداد برای نخستین بار در سطح ملی در زاهدان برگزار شد که از سیستان و بلوچستان ۲۰ داور در بخش بانوان وآقایان شرکت کرده بودند.

او افزود:کوراش به تازگی به هیات ووشو سیستان و بلوچستان اضافه شده و خواستگاه این رشته ازبکستان بوده و جزو بازی‌های رسمی loc است.

رییس هیات ووشو سیستان و بلوچستان گفت: ورزش سنتی کشتی کچ گردان این استان خیلی نزدیک و شبیه به این رشته است.

او ادامه داد: این رشته از سال ۱۹۹۸ میلادی از ورزش سنتی ازبکستان خارج و در قالب فدراسیون و مسابقات جهانی و آسیای فعالیت خود را شروع کرد.

شیبک بیان کرد: سیستان وبلوچستان در مدت هشت ماه توانسته در این رشته فعالیت‌های خوبی داشته باشد به طوریکه حضور سرمربی تیم در استان به منظور آموزش، برگزاری رقابت‌های قهرمانی استان، اعزام تیم آقایان به رقابت‌های کشوری انتخابی تیم ملی، اعزام ۲ نفر از بانوان به دوره آموزشی با حضور سرمربی تیم‌ملی تایوان در تهران و برگزاری داوری درجه سه ملی در زاهدان از جمله برخی از این موفقیت‌ها بوده است.

او تصریح کرد: همچنین مقرر شده است در آینده سرمربی تیم ملی بانوان به سیستان و بلوچستان برای آموزش اعزام شوند.

رییس هیات ووشو سیستان و بلوچستان تاکید: همچنین بزودی ۲ نفر از مربیان مرد به اردو‌های آموزشی به کمپ تیم‌های ملی این رشته در خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار